• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

deel macro vertragen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Betreft windows 98 en Office 2000.
In Excel heb ik een macro genaamd: Auto_Open, die automatisch uitgevoerd wordt als het werkblad wordt geopend.
In deze macro staat dat alle werkbalken verwijdert moeten worden.
In de praktijk wordt het werkblad op je scherm geopend en daarna verdwijnen de werkbalken één voor één. Dit is een lelijk gezicht.
In de macro heb ik als eerste regel:
Application.ScreenUpdating=False en als laatste regel:
Application.DisplayFullScreen=True opgenomen.

Mijn wens is om eerst de macro uit te voeren en daarna pas het werkblad op het scherm te openen zodat er een rustig beeld ontstaat. Hoe los ik dit op ?

Je kan toch gewoon je werkblad openen en de macro uitvoeren zonder dat je beeld onrustig wordt als je als eerste regel "Application.ScreenUpdating=False"
en als laatste regel "Application.ScreenUpdating=True" opneemt in je macro.

Laatst bewerkt:
wat je schrijft klopt, maar..........

Ik heb een pakket in Excel gebouwd met 8 werkbladen. Het eerste werkblad noem ik openingsblad. Aan dit werkblad heb ik een snelkoppeling gemaakt die op mijn buroblad staat.

Wanneer ik op het pictogram op het buroblad klik wordt Excel geopend en automatisch het werkblad.
In het werkblad heb ik een macro Auto_Open zitten die alle werkbalken verwijderd. Dit is om het pakket een professionele look te geven. De werkbalken zijn ook niet nodig omdat ik op het eerste werkblad knoppen heb gemaakt om andere werkbladen te openen.

VRAAG.
Hoe kan ik Excel en het eerste werkblad openen zonder dat ik alle handelingen van de macro Auto_Open op het scherm zie.
Ik wil eigenlijk het werkblad pas zichtbaar maken als zowel Excel als het werkblad geopend zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan