Beste Excel-guru's,
Graag doe ik op jullie een beroep, omdat ik er zelfstandig niet uit kom o.b.v. het nodige Google-en en trial n' error. Ik hoop dat jullie mij het laatste zetje kunnen geven.
Ik heb een werkmap gemaakt voor het uitbeelden van de persoonlijke prestaties van mijn collega's. Voor elke collega is er een eigen werkblad dat zijn/haar naam draagt (format: Achternaam, Voornaam).
Omdat elk blad een bron vormt voor andere bladen/mappen en er dus veel verwijzingen zijn, wil ik deze nu in het begin al zo flexibel mogelijk inbouwen en daarmee tevens de benodigde effort voor het maken van een blad voor een nieuwe medewerker minimaliseren.
Het is mij reeds gelukt om o.b.v. de bladnaam bovenaan het werkblad de persoonsnaam als titel te weergeven. Daarvoor gebruik ik deze formule:
Het hoofddocument met een algemeen overzicht ter vergelijking van ieders prestaties is nu klaar. Rest mij nog om de medewerkers zelf inzage te geven in de voor hen relevante/geschikte gegevens. Omdat het niet handig is dat ze elkaars cijfers inzien en het een enorm gedoe is (of onmogelijk?) om dit a.h.v. autorisaties te afdichten, heb ik bedacht om voor elke medewerker een aparte read-only werkmap te maken, waarin middels verwijzingen de relevante informatie wordt opgehaald uit het hoofddocument. O.b.v. harde verwijzingen naar de specifieke sheet is dit prima gelukt, maar om te voorkomen dat ik voor elke (en toekomstige) medewerker alle formules moet aanpassen om naar het juiste blad te verwijzen, wil ik ook hiervoor laten kijken naar de huidige, gelijkgenoemde bladnaam.
Hiervoor kan ik twee benaderingen bedenken:
-De harde persoonsnaam (in mijn voorbeeld Boots, Koen) variabel maken, gericht op de huidige bladnaam
-Idem, maar gericht op dezelfde waarde in cel A1 (de titel waar ik eerder over sprak)
Ter referentie, hierbij een screenshot van de werkmap dat met de betreffende collega wordt gedeeld.

A1:
D5:
Ik gebruik een Nederlandstalige versie van Office 365 ProPlus (1803)
Bij voorbaat dank!
Graag doe ik op jullie een beroep, omdat ik er zelfstandig niet uit kom o.b.v. het nodige Google-en en trial n' error. Ik hoop dat jullie mij het laatste zetje kunnen geven.
Ik heb een werkmap gemaakt voor het uitbeelden van de persoonlijke prestaties van mijn collega's. Voor elke collega is er een eigen werkblad dat zijn/haar naam draagt (format: Achternaam, Voornaam).
Omdat elk blad een bron vormt voor andere bladen/mappen en er dus veel verwijzingen zijn, wil ik deze nu in het begin al zo flexibel mogelijk inbouwen en daarmee tevens de benodigde effort voor het maken van een blad voor een nieuwe medewerker minimaliseren.
Het is mij reeds gelukt om o.b.v. de bladnaam bovenaan het werkblad de persoonsnaam als titel te weergeven. Daarvoor gebruik ik deze formule:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam";$A$1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";$A$1))+1;31)
Hiervoor kan ik twee benaderingen bedenken:
-De harde persoonsnaam (in mijn voorbeeld Boots, Koen) variabel maken, gericht op de huidige bladnaam
-Idem, maar gericht op dezelfde waarde in cel A1 (de titel waar ik eerder over sprak)
Ter referentie, hierbij een screenshot van de werkmap dat met de betreffende collega wordt gedeeld.

A1:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam";$A$1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";$A$1))+1;31)
Code:
='https://CENSUUR.sharepoint.com/personal/CENSUUR/Documents/Prestaties/[PersoonlijkeKPIs.xlsx]Boots, Koen'!$D5
Ik gebruik een Nederlandstalige versie van Office 365 ProPlus (1803)
Bij voorbaat dank!