deel report verzenden naar verschillende mail adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Beste mensen,
Ik heb een report dat bestaat uit meerdere pagina's met mooie adressen erop. Prima om via de post te versturen maar nu wil ik het graag emailen. Dus iedere pagina naar een ander email adres.

Ik heb het ook via word geprobeert maar dan kan ik de inhoud van het rapport niet samenvoegen en krijg ik veel meer mailtjes dan me lief is met ieder een record ipv een samenvoeging.

Is hier een simpele oplossing voor?

dank.
jikke

Opsplitsen

Ik denk dat je het rapport op moet splitsen in aparte uitdraaien waarbij elke uitdraai voor 1 email adres bestemd is. Je kunt natuurlijk elke keer hetzelfde rapport gebruiken, maar geef het rapport dan elke keer een andere where-clause mee waardoor je elke keer de bladzijde krijgt voor het bedoelde emailadres. Vervolgens is het zaak deze rapporten op de mail te zetten, kijk daarvoor even in eerdere onderwerpen in dit forum.

Ik denk dat je het rapport op moet splitsen in aparte uitdraaien waarbij elke uitdraai voor 1 email adres bestemd is. Je kunt natuurlijk elke keer hetzelfde rapport gebruiken, maar geef het rapport dan elke keer een andere where-clause mee waardoor je elke keer de bladzijde krijgt voor het bedoelde emailadres. Vervolgens is het zaak deze rapporten op de mail te zetten, kijk daarvoor even in eerdere onderwerpen in dit forum.

Ik weet helaas niet helemaal hoe ik een where-clause mee moet geven. is dat simpel uit te leggen. helaas kan ik ook al niet zoeken want ik vind niets over rapport op mail.
sorry zou je me nog een keer van dienst willen zijn
bedankt.
jikke

Argument

Bij de actie rapportopenen kun je een aantal parameters meegeven, de eerste is bijvoorbeeld de naam van het rapport. Verderop zit een zogenaamde where-voorwaarde, daarmee kun je het aantal records inperken. Heb je bijvoorbeeld een rapport met adressen, dan krijg je in eerste instantie elk adres in je rapport. Je zou dit in kunnen perken door alleen het adres te nemen met id 45. De where-clause ziet er dan als volgt uit:
Code:
id=45
, in het openreport commando wordt dit:
Code:
docmd.openreport "adressen",,,"id=45"
Zo zou je ook een rapport kunnen openen met adressen in de regio Utrecht:
Code:
docmd.openreport "adressen",,,"postcode_numeriek>=3000 AND postcode_numeriek<=3500"
Het werkt ook zo bij een macro, daar kun je bij het argument where-voorwaarde dezelfde soort statements invullen als de voorbeelde hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan