Hallo,
In een overzicht verwijs ik naar bepaalde cellen waar informatie staat.
Bijv. Cel A1 = "Platform-naam', Cel A2 = "Build versie"
'Platform-naam' is een lijstje, waar een keuze wordt gemaakt, op basis waarvan verschillende macro's de sheet klaar maken voor dat specifieke platform.
Omdat ik een vaste mappen-structuur gebruik, waarbij de Excelsheet altijd in de laatste map staat, is deze laatste map altijd de Build-versie.
Het zou mooi zijn om in de betreffende cel een formule te gebruiken die alleen het laatste deel van het volledige padnaam toont:
C:\Map1\Map2\Map3\Build_xx zou dan worden: Build_xx
Ik heb verschillende varianten gevonden en geprobeerd maar nog niet 'dummy-proof':
Voor nu gebruik ik de variant 'Bestandsnaam zonder extentie', waarbij de bestandsnaam dus wel eenduidig gebruikt moet worden zodat het buildnummer getoond wordt.
Is dit mogelijk?
In een overzicht verwijs ik naar bepaalde cellen waar informatie staat.
Bijv. Cel A1 = "Platform-naam', Cel A2 = "Build versie"
'Platform-naam' is een lijstje, waar een keuze wordt gemaakt, op basis waarvan verschillende macro's de sheet klaar maken voor dat specifieke platform.
Omdat ik een vaste mappen-structuur gebruik, waarbij de Excelsheet altijd in de laatste map staat, is deze laatste map altijd de Build-versie.
Het zou mooi zijn om in de betreffende cel een formule te gebruiken die alleen het laatste deel van het volledige padnaam toont:
C:\Map1\Map2\Map3\Build_xx zou dan worden: Build_xx
Ik heb verschillende varianten gevonden en geprobeerd maar nog niet 'dummy-proof':
Voor nu gebruik ik de variant 'Bestandsnaam zonder extentie', waarbij de bestandsnaam dus wel eenduidig gebruikt moet worden zodat het buildnummer getoond wordt.
- Padnaam: =LINKS(CEL("Bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("Bestandsnaam");1)-1)
- Bestandsnaam met extentie: =MIDDEN(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)
- Bestandsnaam zonder extentie: =VERVANG(LINKS(CEL("bestandsnaam";Overzicht_XYZ!A20);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";Overzicht_Email!A20))-6);1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam";Overzicht_XYZ!A20));"")
Is dit mogelijk?