• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel van werkblad in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Ik ben bezig met een userform en wil daar graag een deel van een werkblad laten zien, via de werkset kan ik wel een werkblad in de userform maken maar dat is iets wat ik eigelijk niet wil.
Graag zou ik bv. A1 tot A60 samen met H1 tot H60 beide in een kolom of iets dergelijks, met label of tekstvak kan ik wel een cel laten zien, maar dat is wel erg veel werk.

Heeft iemand nog een andere oplossing

Dan moet je van die kolommen een afbeelding maken en die afbeeldingen in het formulier plaatsen.

Hallo zapatr,

Dank voor je antwoord, denk niet dat dit werk de cellen wijzigen steeds

denk niet dat dit werk de cellen wijzigen steeds
Steeds nieuwe afbeeldingen aanmaken, zou inderdaad lastig zijn.
Probeer dit:
- Ga naar de VBA-editor (daar waar je de userform kunt wijzigen).
- Klik daar in het menu op het icoon van de werkset (hamer en tang), er verschijnt dan een venstertje met een aantal iconen die tot de werkset behoren.
- Klik met de rechtermuisknop op een lege plaats in dat venstertje, klik op "Extra besturingselementem" en vink aan: "Microsoft Office spreadsheet". Er komt nu bij de besturingselementen een icoontje bij dat je moet aanklikken om een werkblad in de userform te tekenen.
Succes er mee!

Ik had hiermee al eens gestoeid maar het lukt mij niet erg.

Het wil niet echt lukken om een stuk werkblad te laten zien.

Heeft iemand een voorbeeldje?

Ik weet het niet meer,:(

Heb gezocht op het forum maar ik kan geen voorbeeldje vinden om een deel van een werkblad in een userform te laten zien.

Wie kan mij helpen:o:o

via de werkset kan ik wel een werkblad in de userform maken maar dat is iets wat ik eigelijk niet wil.

Je bent wel karig met commentaar hieromtrent ;)

Want hoe je het nu draait of keert, andere suggesties gaan moeilijker en minder bevredigend zijn (naar mijn mening toch).

Bedoel je zoiets?

Bijlagen

Hallo HSV,

Kan jou oplossing niet testen krijg foutmelding, zie bijlagefoutmelding.png

Atwist,

Ik heb geen idee, werkt zowel in 2003 en 2007.
Heb je besturingselement 'MSO Spreadsheet 11.0' ook aangevinkt ?
Ik weet trouwens ook niet of dat nodig is.

Bij mij staat 10 & 11 aangevinkt

Atwist,

Ook ben je hier met de zelfde vraag bezig.
Daar ben je er ook opgewezen dit niet vermeld te hebben.

Normaal gesproken hou ik mij netjes aan de regels ,

Dus vind ik het onterecht om gelijk met verwijzende vingers te gaan zwaaien.

Normaal gezien rijd ik ook nooit te snel, behalve die ene keer dat er geflitst werd...

U zou beter de link bestuderen en de andere hulp die reeds geboden werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan