Deelnemer per jaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter eltee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik ben het even kwijt, ik wil een inschrijfformulier maken voor deelname aan een activiteit. Deze activiteit vindt elk jaar plaats. Een deelnemer kan meerdere jaren meedoen.

Deelnamer_A <gegevens> neemt deel in 2018,2019,2021
Deelnamer_B <gegevens> neemt deel in 2018,2019,2020, 2021
Deelnamer_C <gegevens> neemt deel in 2019,2021

Met deze wil ik lijsten maken met wie nam deel in 2018 ? etc...

Laatst bewerkt:
Wat ben je kwijt dan? Maak even een opzetje in Excel en dan, als het nodig is, zal er best iemand hier jou verder helpen.

@VenA: dit is een Access forum, geen Excel forum :). Kan uiteraard makkelijk in Access, maar de vraag is: wat heb je al gemaakt? Heb je al nagedacht over de tabellen die je nodig hebt? Hoe ga je bijvoorbeeld je evenementen opslaan?

Iets als in het bijgevoegde voorbeeld?

En wat mij betreft: een voorbeeld in excel van de gegevens/het gewenste resultaat zoals VenA aangaf kan wel hulpvol zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt

NoellaG,

Ja, bedankt ik zie wat ik verkeerd had gedaan. Het normaliseren van de tabellen was niet goed gedaan....... ik ben hier erg meer geholpen...

@OctaFish, Mijn nederige excuses dat ik in jouw forum gereageerd heb. (Blijkbaar was mijn leesbril even beslagen):d

@VenA: het zij je (ik ben in een goede bui) vergeven :). Neemt niet weg, ook al denkt noella er anders over, dat TS beter de db gelijk mee had kunnen posten, dan hadden we het probleem er gelijk uitgehaald. Ik zit doorgaans niet te wachten op niet-genormaliseerde Excel bestanden waar je verder toch niks mee kunt. Die zijn alleen interessant als iemand wil overstappen van zijn Excel bestand naar Access. Niet om een bestaande database te verduidelijken. IMHO.

Ik zie geen voorbeeld van TS, maar van jou. Ik vind het natuurlijk prima als jij op eigen houtje voorbeelden gaat maken voor TS, maar als TS gelijk de db meestuurt, kunnen we de vinger gelijk op de juiste zere plek leggen, en hoeft er niet gegokt te worden door de helpers. Maar blijf dat vooral doen als je genoeg tijd over hebt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan