Deelnemers per training

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaspeter

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
377
Hallo Allemaal,

Ik heb weer eens een vraag. Ik wil nu graag per training deelnemers gaan toevoegen. Alleen nou wil ik weten wat het makkelijkste is? Per training een nieuwe tabel aanmaken voor de deelnemers of in 1 tabel zetten?

Het probleem van 1 tabel is dat er niet duidelijk wordt geplitst en dus kan ik niet goed zoeken.

Zelf heb ik de volgende opties bedacht maar weet eigenlijk niet wat ik het beste kan doen.

Optie 1 is:
Per training een nieuwe tabel aan maken voor de deelnemers

Opties 2 : Ik heb een tabel1 daarin worden de deelnemers opgeslagen die worden toegevoegd.

Daarna doe ik doormiddel van sql deze gegevens door sturen naar tabel2.
Hierna doe ik alle data wissen uit tabel 1 doormiddel van sql

Graag zou ik willen weten wat de beste optie is of misschien heb jij een beter optie dan hoor ik die graag!

Alvast bedankt!
 
Het probleem van 1 tabel is dat er niet duidelijk wordt geplitst en dus kan ik niet goed zoeken.
En waarom zou je in één tabel niet goed kunnen zoeken? Dan is je db niet goed opgezet. Ik zou zeggen: lees eens wat over normaliseren van een database (de cursus van HelpMij, of google eens op Normaliseren). Eén van de hoofdregels is, dat je gegevens die aan elkaar gerelateerd zijn opslaat in één tabel. Voor je trainingen houdt dat dus in, dat je één tabel nodig hebt. Zodra je voor dezelfde activiteit meerdere tabellen gaat maken, schiet je jezelf vroeg of laat gigantisch in je eigen voet. Juist met één tabel is het terugzoeken vele malen makkelijker dan met meerdere tabellen!

En wat is dat verhaal over wissen?
 
Ik ga het liefst voor optie 2,

Hiebij heb ik twee tabellen tabel 1 en tabel 2

Op het moment dat ik deelnemers toevoeg sla ik deze op in tabel 1

Deze laat ik dan via sql overzetten naar tabel 2

Het probleem is dat tabel 1 dan nog gevuld is met gegevens waardoor dit problemen zal oproepen bij het toevoegen van nieuwe deelnemers bij een andere training. Dan wil ik graag tabel 1 weer leeg maken dus wil ik alle records daarin verwijderen dit ook doormiddel van sql

Uiteindelijk komt alles in tabel 2 te staan dus heb eigenlijk maar 1 tabel met gegevens. Tabel 1 is een doorvoer tabel om de gegevens correct te kunnen opslaan en ook zo dat de gegevens juist blijven.

Vandaar het gebruik van wissen van records want tabel 1 moet altijd leeg zijn

Ik wou eerst 1 tabel gebruiken (tabel 1 dus) maar op het moment dat ik standaarvalue gebruik pakt hij deze voor de hele tabel. dus vandaar dat ik 2 tabellen wil gebruiken :)

Ondertussen zal ik eens kijken naar wat je aangaf! Bedankt daarvoor.

Verder is mijn optie nu wel slim om het zo op te zetten. Ben het inderdaad eens dat per training een database aan te maken een beetje overdreven is en zeer omslachtig. Denk dat het bovenstaande een betere optie is.

Maar ben benieuwd of je het nu een beter idee vind haha :)
 
Leg eens uit wat het voordeel is van een tabel1 overzetten naar tabel2 en dan tabel1 wissen, want ik zie dat niet... En een standaarwaarde op een veld is inderdaad een waarde die bij elk nieuw record staat ingevuld; wil uiteraard niet zeggen dat je die waarde niet kan vervangen! Zodra je dat veld selecteert kun je er gelijk overheen typen. Standaardwaarden zijn handig als 80% van je mensen uit dezelfde plaats komen. Dat scheelt dan typen. Een standaardwaarde die voor elk record moet worden vervangen, is in mijn ogen geen standaardwaarde. En een extra tabel om te kunnen controleren of er typfouten worden gemaakt? Tja, dan weet ik er nog wel een paar...
 
Op het moment dat ik tabel 1 over zet naar tabel 2 kan ik gebruik maken van de standaardwaarde optie. Aangezien in tabel 1 alle records worden verwijderd.

Ik weet dat je de standaard waarde kan vervangen alleen is dit veel werk en wil ik dat het automatisch gebeurd vandaar mijn idee om twee tabellen te gebruiken en dan 1 tabel eigenlijk te gebruiken om te zorgen dat de idtraining wordt gevuld met het aangeklikte record van daarvoor.

Het is dus de bedoeling dat de deelnemers aan de training worden gekoppeld.

Dus structuur voor tabel 1

id
naam
achternaam
idtraining

Tabel 2

id
naam
achternaam
idtraining

De Id van de training wordt via OpenArgs van formulier 1(training gegevens) naar formulier 2 (deelnemers) gestuurd. Vandaar dat ik een standaard value doe toevoegen. aan Idtraining omdat je maar voor 1 training tegelijk de deelnemers kan toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan