Dag allemaal
Op mijn website kunnnen mensen zich inschrijven voor workshops. Vervolgens maken we via een beveiligde stukje website, een automatisch deelnemerslijst (PDF) uit de gegevens van de databank. Maar in de pdf staan de speciale tekens (à, é, ë, ö, ....) niet goed. Zo wordt "cöördinator" => "coördinator".
Op de inschrijvingspagina en PDF werk ik dus al met de htmlentities. Op de inschrijvingspagina staat in mijn header UTF8.
Tweede ding dat ik al eens geprobeerd had is in phpMyAdmin de collatie van mijn tabel aan te passen van latin1_swedisch_ci naar utf8_unicode_ci. Ook zonder resultaat.
Inschrijvingspagina:
Verwerking inschrijving:
PDF aanmaken:
Iemand die raad weet?
Bedankt alvast!
Op mijn website kunnnen mensen zich inschrijven voor workshops. Vervolgens maken we via een beveiligde stukje website, een automatisch deelnemerslijst (PDF) uit de gegevens van de databank. Maar in de pdf staan de speciale tekens (à, é, ë, ö, ....) niet goed. Zo wordt "cöördinator" => "coördinator".
Op de inschrijvingspagina en PDF werk ik dus al met de htmlentities. Op de inschrijvingspagina staat in mijn header UTF8.
Tweede ding dat ik al eens geprobeerd had is in phpMyAdmin de collatie van mijn tabel aan te passen van latin1_swedisch_ci naar utf8_unicode_ci. Ook zonder resultaat.
Inschrijvingspagina:
HTML:
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" />
Verwerking inschrijving:
PHP:
$sql="INSERT INTO inschrijven (iDienst, iFunctie)
VALUES
(''".htmlentities($_POST[iDienst],ENT_COMPAT, 'ISO-8859-1')."')','".htmlentities($_POST[iFunctie],ENT_COMPAT, 'ISO-8859-1')."')";
PDF aanmaken:
PHP:
<?php
require_once('auth.php');
include('dbconnect.php');
error_reporting(E_ALL);
include ('class.ezpdf.php');
$vID = $_GET['vorming'];
$sql = 'SELECT `vID`, `vNaam` , FROM `vormingen` WHERE vID='.$vID;
$vormingResult = mysql_query($sql);
while($vormingRow = mysql_fetch_row($vormingResult))
{
$pdf =& new Cezpdf('A4','landscape');
$pdf->selectFont('./fonts/Helvetica.afm');
$pdf->ezText("Locatie: $vormingRow[6] | Lesgever: <b>$vormingRow[3]</b>", 11);
$pdf->ezText('', 6); //lege lijn
$tableHeader=array('dienst'=>'<b>Dienst</b>','functie'=>'<b>Functie</b>');
$query="SELECT i.iDienst , i.iFunctie FROM inschrijven i WHERE iVorming=".$vID;
$result=mysql_query($query) or die('<p>Kan query ('.$query.') niet uitvoeren.</p>');
while($myrow=mysql_fetch_row($result))
{
$arrayke=array();
$arrayke['dienst']=html_entity_decode($myrow[9]);
$arrayke['functie']=html_entity_decode($myrow[10]);
$data[]=$arrayke;
}
$pdf->ezTable($data,$tableHeader ,'<b>Deelnemerslijst</b>', array('showHeadings'=>1,'shaded'=>1,'xPos'=>'right','xOrientation'=>'left','width'=>780));
//$pdf->ezNewPage();
$pdf->ezStream();
?>
Iemand die raad weet?

Bedankt alvast!