Deelselectie afhankelijk van twee datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hallo,
Ik probeer voor het generen van een rapport in VB van een recordset een deelselectie te maken. Ik heb daarvoor eerst een formulier Period geopend met daarin de keuze mogelijkheid voor "periode van" en voor "periode tot". Daarna ga ik via een keuzeknop in de Form Period naar mijn VB functie om een deelselectie uit een aantal facturen te maken tussen de twee datums. Dat ziet er als volgt uit :
Code:
Dim verst As Recordset, ontv As Recordset
Dim strSQL As String
Pervan = [Forms]![Period]![Periode van]
Pertot = [Forms]![Period]![Periode tot]
strSQL = "SELECT [Facturen Query].[Naam bedrijf], [Facturen Query].Factuurnummer, [Facturen Query].[Datum verstuurd], [Facturen Query].Bedrag, [Facturen Query].Volnaam FROM [Facturen Query] WHERE ([Facturen Query].[Datum verstuurd]> " & Pervan & ")" [I][COLOR="darkred"]& " AND [Facturen Query].[Datum verstuurd]< " & Pertot[/COLOR][/I]

Set verst = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL
MsgBox strSQL
verst.MoveFirst
MsgBox verst![Naam bedrijf]

ik krijg een foutmelding :3021 geen huidig record.
Als ik het laatste deel (cursief rood) weglaat krijg ik wel een waarde te zien.
Wat doe ik fout?
nb Er zijn waardes die liggen tussen mijn gekozen datusm.

Laatst bewerkt:
Aaangepaste regel strSQL

Hallo,
Ik heb nog iets anders geprobeerd. Ik heb de strSQL aangepast en voorzien van de functie Format voor de datum variabelen. Dit om eventueel format verschillen op te lossen. Echter ook dit geeft dezelfde foutmelding.

Code:
Dim strSQL As String
Pertot = Forms!Period![Periode tot]
Pervan = Forms!Period![Periode van]
strSQL = "select* from Facturen"
strSQL = "SELECT [Facturen Query].[Naam bedrijf], [Facturen Query].Factuurnummer, [Facturen Query].[Datum verstuurd], [Facturen Query].Bedrag, [Facturen Query].Volnaam FROM [Facturen Query] WHERE Format([Facturen Query].[Datum verstuurd],'dd-mm-yyyy')> " & Format(Pervan, "dd-mm-yyyy") & " AND Format([Facturen Query].[Datum verstuurd],'dd-mm-yyyy')< " & Format(Pertot, "dd-mm-yyyy")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan