• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

deelvenster "scroll locken"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnsweers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
3
Hallo Allemaal,
Graag zou ik met een excelsheet het volgende willen kunnen:
Het beeld in 2 splitsen waar in de ene helft een opsomming staat van allerlei materialen met specs erbij (b.v. deelvenster, of gewoon in de opmaak)
Dan op de andere helft een lijst maken als volgt:
Per ruimte moeten diverse materialen en gewichten worden toegevoegd en me lijkt dan het mooist dat als ik
b.v. op kolom C aangeef dat het walls HBM zijn, dat dan de bijbehorende gerelateerde gegevens ( zoals gewicht etc. ) automatisch in het veld ernaast wordt geplakt
Zo kan ik met weinig moeite een hele lijst genereren die zeg maar"automatisch"informatie put uit het rechter deel

maar:
Deze linkerlijst met ruimtes wordt echter erg lang, zeker 30/40 bladzijden, dus het eigenlijk zo moeten zijn dat je dan niet constant op en neer moet page-up en down,
maar dat het rechter deelvenster niet meescrollt, maar statisch is

John
 

Bijlagen

  • CALC-WEIGHT.xls
    50,5 KB · Weergaven: 18
John,

Dit kan je doen door het bestand te openen. Onder "Beeld" te kiezen voor "Nieuw venster".
En beide vensters zichtbaar te maken met "Alle Vesters" en te kiezen voor vertikaal.
Dan kun je beide vensters onafhankelijk van elkaar schuiven terwijl de resultaten toch zichtbaar blijven.

Veel Succes.
 
Dag Elsendoorn2134,
Dank, dit help al een heel stuk met scrollen.;-)
Mag ik nog vragen of u misschien ook een antwoord heeft op het andere stuk, n.l. dat als ik links een link leg naar het rechter-materiaal deel b.v. walls HBM, dat in de gerelateerde velden ( de specificaties ) dan ook de specs automatisch meekomen?
In de sheet is het dan: op C25 leg ik een link naar U22 ( met F4 maak ik die dan absoluut met $U$22) en staat er dus walls HBM, kunnen dan de groene velden links van C25, en rechts van C25 automatisch gevuld worden met de specs van deze wanden, die dan rechts staan T22, W22 en X22?

Dank alsnog voor het antwoord, en hopelijk alvast voor de volgende..;-D
John
 
Opzoeken gegevens

John,

Hierbij het bestand, ik heb de layout iets aangepast om gebruik te maken van de vert.zoeken() functie.
Houd er rekening mee dat de omschrijving die je in de tabel gaat zoeken Exact overeen moet komen,
anders zullen de gegevens niet gevonden worden.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijCALC-WEIGHT.xls
 
HULDE !!!
Wat is het toch een mooi programma, en een mooi forum..:thumb:
Ben er HELEMAAL uit, en dit werkt een heel stuk sneller,
Fijne dagen straks voor u ...:D
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan