default dia instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Is het mogelijk om de standaard dia te veranderen in een dia zonder tekst- en ander vakken?
Zelfs als ik het diamodel aanpas, krijg ik als tweede dia die tekstvakken weer terug.

Kortom:
Kun je de default van deze dia instellen. Ik wil gewoon een lege dia krijgen zonder tekstindeling.

Bij het maken van een nieuwe dia kun je toch altijd de indeling kiezen?:8-0:

Ja, maar ik wil niet 20x moeten kiezen voor een dia die ik iedere keer wil kiezen, snap je?
Net zoals je in word via normal.dot je standaardlettertype in kan stellen en niet iedere keer bij elk nieuw document je eigen lettertype aan wilt klikken.

Open een lege presentatie, kies een lege dia en stel alles in zoals je wilt (lettertype etc). Vervolgens bewaar je dit bestand als sjabloon.

Als je weer een presentatie wilt maken met lege dia's, dan klik je op bestand nieuw en open je de sjabloon.
Kies je nu een nieuwe dia, dan is deze leeg.

Wat je ook kunt doen is een lege dia maken en deze 20x kopiëren.

Hoi Jen,

Was wel benieuwd of dit bij mij ook zo werkte en heb je 'stappen' uitgeprobeerd'
Toch, als ik klik op de knop 'Nieuwe dia' krijg ik geen blanco, maar weer een dia waarin staat 'Klik om een titel te maken' en 'Klik om tekst toe te voegen'. Je laatste optie om x-zoveel kopietjes van een lege dia 'alvast' in te voegen werkt uiteraard wel ....
Powerpoint 2003 ....

als je op nieuwe dia klikt kom je inderdaad in de keuze lijst, maar deze staat dan direct op een lege dia. Je moet dan alleen op ok klikken.

Wat je ook nog kunt doen is een nieuwe lege dia maken en deze invoegen en vervolgens op F4 drukken. (dit is de laatste handeling herhalen die je gedaan hebt). Zo kun je dus heel snel heel veel lege dia's invoegen.

Ja, nee ehh....
Da's wat bij mij nou net niet gebeurd!
Zodra ik op de knop 'Nieuwe Dia' klik komt er direct een nieuwe dia met de genoemde indeling, dus niet blanco.
Wél kan ik natuurlij in het Taakvenster (nogmaals, dus in Powerpoint 2003) op de betreffende blanco dia klikken áchteraf, maar dat is een handeling extra.

De vraag van Marl1 was, of die instelling voor een blanco dia met een klik op de knop 'Nieuwe Dia' standaard te maken is.
Ik neem aan dat ook zij met Powerpoint 2003 werkt.

ik zit nu op een plek met office 97.
Ik zal vanmiddag kijken of ik het met 2003 voor elkaar kan krijgen.

Beste Allemaal,

Allereerst: Wat fijn dat jullie je over dit probleem buigen!.
Het gaat inderdaad om Office 2003 en ook ik krijg dan de indeling zoals vecom die beschrijft.
Jen (en ook alle anderen): succes. Ik ben heel benieuwd wat de uiteindelijke oplossing gaat worden....
groetjes

Jen, heb je er nog naar kunnen kijken?
zijn er anderen die wellicht een suggestie hebben??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan