defaultpicture

• Onderwerp starter Onderwerp starter wacco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

het lukt me om bij een nieuw record een aantal velden te vullen met waarden uit het vorige record.
Dit lukt met zowel tekst als numerieke waarden, met de onderstaande code
Code:
Me.Kader_type.DefaultValue = Me.Kader_type.Value
Me.Rij.DefaultValue = """" & Me.Rij.Value & """"

Maar ik wil ook een afbeelding, overnemen als default waarde voor het nieuwe record.
Dit lukt maar niet, ik neem aan dat de code achter het = teken aangepast moet worden (net als bij een tekst waarde, dat lukte eerst ook niet)
Ook niet met de defaultpicture in plaats van defaultvalue.
Maar ik kan er maar niet achter komen wat dit zou moeten zijn.

Kan iemand mij helpen.
Ik werk met Access 2007, en de afbeelding is een z.g. bijlage (naam veld is : afbeelding)

Gr,

Laatst bewerkt:
De eerste vraag is natuurlijk: waarom een bijlage veld? Nooit doen als je dat kunt vermijden. Sla je afbeeldingen op buiten de database, en gebruik tekstveld om te verwijzen naar het object. Als je de afbeeldingen dan ook nog opslaat in een submap van de db, dan kun je simpel met CurrentProject.Path verwijzen naar de lokatie en de afbeeldingen laden wanneer je ze nodig hebt. En guess what: je kunt dan gewoon met DefaultValue de waarde doorkopieëren.

DefaultPicture is overigens een mooie eigen vondst; wellicht dat je die kunt verkopen aan Microsoft :)

Laatst bewerkt:
defaultpicture is volgens mij al verkocht zie afbeelding

3-7-2014 17-19-47.jpg

en je hebt gelijk wat betreft het niet gebruiken van een bijlage.
Maar toch ben ik benieuwd of het mogelijk is om deze bijlage als default te gebruiken, wil daar toch iets mee proberen.

Gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan