DefaultUserName wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

codlevi

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
88
Hey allemaal,

ik wil mijn DefaultUserName en AltDefaultUserName wijzigen bij HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Microsoft > Windows NT > CurrentVersion > Winlogon. Ik kan mijn naam dan wel veranderen en dan reboot ik mijn computer even maar dan staat hij weer terug op mijn oude naam:confused:. Moet ik het ook nog ergens anders wijzigen of zoiets??

Alvast bedankt!!
 
1. Wellicht heb je software actief die de wijzigingen weer ongedaan maken. (anti-virus/anti-malware programmatuur).
2. Als de XP computer in een Windows-domein is kan dat de reden zijn dat de gegevens niet worden bewaard. Contacteer de systeembeheerder in dat geval.
3. Een andere manier die je kunt proberen (hoef je niet zelf in de registry te gaan klooien) is gebruik maken van Tweak_UI of control userpasswords2. Zie hier hoe dat geregeld kan worden.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb het geprobeerd, maar nu is mijn gehele account verwijderd.
Ik heb ondertussen al een nieuwe aangemaakt en allees doet het weer, maar hoe kan ik nu op een GOEDE manier mijn (Alt)DefaultUserName wijzigen??
 
Nogal simpel: Gewoon weer via Tweak_Ui of control userpasswords2
Dat je account 'verdwenen' was ligt niet aan beide methodes!

Tijs.
 
Ok,

dank je het is gelukt, en mijn oude account is weer gerecoverd, alles is weer in orde, superforum COMPLIMENTEN!!
 
Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de vriendelijke terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan