Defect HP laptop scherm: eigen schuld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Het TFT scherm van een van onze laptops, net 10 maanden oud dus nog in de garantie, is defect. Het bekende 'inwendig gesprongen' scherm, met 1 donkere vlek in de linker bovenhoek en daaruit een soort scheur. Geen uitwendige schade.
Wij zeggen: niks verkeerds mee gedaan, is nooit gevallen, geen klappen gehad.
Reparateur zegt: moet altijd extern veroorzaakt zijn door vallen, hard stoten, rommel op het toetsenbord tijdens dichtdoen, hard met vinger aanmwijzen, etc.

Ik heb zoiets al eens eerder gelezen dat dit een moeizame strijd kan worden.

Wij weten dat we in ons recht staan.
Heeft nog iemand tips om dit toch te kunnen winnen of kunnen we het wel vergeten?

We hebben een rechtsbijstandverzekering en ik twijfel deze in te gaan zetten.

Volgens mij moet de leverancier binnen de garantie aantonen dat je iets verkeerds hebt gedaan.
Zou mijn rechtsbijstands zeker inschakelen.

Ja de verkoper moet aantonen dat jij het product ondeugdelijk hebt behandeld. dus alssie lastig doet even je rechtsbijstand inschakelen

Kanttekening van mijn kant.
Zoek even op het internet op jou type en problemen van dezelfde orde, misschien dat er een productie fout is waardoor het scherm teveel onder spanning staat. maar ik ben nog nooit een scherm tegen gekomen wat spontaan gesprongen is. vaak is het probleem dat er een object tegen de cover aandrukt bekneld zat waardoor het scherm aan de binnenkant knapte

hp scherm is defect

hoi fata ik heb hetzelfde probleem met mij hp scherm gekrechen,vandaag nog en ik weet me geen raad, ik ga proberen met de grantie repariren maar als het gaat niet lukken dan weet ik echt niet? ik zou graag willen weten wat hebben jullie verder gedaan?
Het TFT scherm van een van onze laptops, net 10 maanden oud dus nog in de garantie, is defect. Het bekende 'inwendig gesprongen' scherm, met 1 donkere vlek in de linker bovenhoek en daaruit een soort scheur. Geen uitwendige schade.
Wij zeggen: niks verkeerds mee gedaan, is nooit gevallen, geen klappen gehad.
Reparateur zegt: moet altijd extern veroorzaakt zijn door vallen, hard stoten, rommel op het toetsenbord tijdens dichtdoen, hard met vinger aanmwijzen, etc.

Ik heb zoiets al eens eerder gelezen dat dit een moeizame strijd kan worden.

Wij weten dat we in ons recht staan.
Heeft nog iemand tips om dit toch te kunnen winnen of kunnen we het wel vergeten?

We hebben een rechtsbijstandverzekering en ik twijfel deze in te gaan zetten.

hoi fata ik heb hetzelfde probleem met mij hp scherm gekrechen,vandaag nog en ik weet me geen raad, ik ga proberen met de grantie repariren maar als het gaat niet lukken dan weet ik echt niet? ik zou graag willen weten wat hebben jullie verder gedaan?

Helaas hebben wij niet gebruik gemaakt van de garantie.
De winkel heeft ons overtuigd dat HP in dergelijke gevallen nooit onder garantie repareert en er 'zou uitwendige schade' zichtbaar zijn wat duidt op onkundig gebruik...
Dit laatste twijfel ik nog steeds.
Maar ze boden aan een 2e hands scherm erin te laten zetten.
Dit zou de winkel er dan gratis inzetten uit service-overweging.
Kostte me dan nog € 85 euro want dit was de prijs van een gebruikt scherm!

Maar ik zei helaas...
Want het scherm vertoonde na ongeveer een week al weer problemen:
Als je de laptop beweegt of er lichtjes tegenaan tikt dan valt het scherm kortstondig uit.
Daarom zijn we vorig weekend teruggegaan en de laptop is nu dus al weer bijna 2 weken weg omdat ze wachten op weer andere onderdelen.

Achteraf had ik de strijd wel aan willen gaan omdat ik zeker weet dat de laptop goed is behandeld en er zeker GEEN schade uitwendig te zien was toen we de laptop bij de winkel brachten.

Als dat laatste dus inderdaad bij jou ook het geval niet is (dus geen zichtbare beschadiging, behalve natuurlijk het inwendig gecrashte scherm zelf) dan heb je een punt voor de rechtsbijstand en kan je eventuele weigering van HP te repareren binnen garantie aanvechten.

Achteraf heb ik spijt dat ik dit niet heb gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan