Defecte flatcable voor A-diskettestation !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
1) Kan een defecte flatcable voor het A-diskettestation de oorzaak zijn, dat XP niet geinstalleerd kan worden en telkens (nooit op hetzelfde moment) crashed;
2) Regelmatig tikt of klikt het A-station (kan dan ook geen diskette lezen, met als resultaat blauw scherm) en als ik weer wat aan de flatcable heb gerommeld, functioneert ie weer;
3) De flatcable van het A-station is overigens 1:1 gekoppeld aan het moederboard;
4) De primaire IDE kent alleen een liteon brander, de secundaire IDE, een CDROM en ZIPdiskstation. De twee HD's van 40 Gb, zijn gekoppeld via een raidcontroller.
5) Geheugen getest (2 X 256 MB), geen errormeldingen.
Probeer toch per memoryeenheid (256MB), de installatie te doen. Wellicht zit er toch een minder goede bij !
6) Kan een memoryhouder BIT1, 2 of 3 defect zijn ?

Systeem, AMD Athlon 1600+, 512 MB.
 
Kabel eruit halen en de floppy "uitzetten" in je bios
 
Daarmee geef je aan, dat dit kennelijk een oorzaak kan zijn, dat XP 'dan' niet geinstalleerd kan worden ?

Wat je voorstelt ga ik inderdaad doen, na mijn pogingen met de separate bits van 256 MB. Dan weet ik ook dat geen van beide een mogelijk defect hebben.
 
Geplaatst door Yari02
Daarmee geef je aan, dat dit kennelijk een oorzaak kan zijn, dat XP 'dan' niet geinstalleerd kan worden ?

Bij zulke errors moet je dingen uit gaan sluiten......
 
Na de flatkabel voor het A-station opnieuw goed te hebben vastgezet, geen problemen meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan