Defecte voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi allemaal,

Mijn eigen pc reageert nergens meer op, terwijl op de kabel wel nog spanning staat. Dus waarschijnlijk voeding defect.

Dit betreft een zogenaamd kant en klaar systeem, wel zelf de onderdelen uitgezocht, maar door de leverancier op laten bouwen, dus ga ervan uit dat de leverancier een goede voeding geplaatst had...

Nu had ik de pc niet eens zo lang, maar service van leverancier, ho maar.... maar dit terzijde. Dus wil ik een nieuwe voeding kopen.

In mijn pc zit een voeding van Codegen 430W.

Waar moet ik nu op letten bij een nieuwe voeding? en heeft het misschien zin om een hoger wattage te nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

M.vr.gr. Ton Theunissen

Misschien eerst even je configuratie vermelden.

1° Je oude voeding, is er eentje van de witte producten.
2° Kies altijd voor een goede voeding, zoals "Antec" ed.

dus... eerst even een beeld van je pc.

Hoi Rudi,

Alvast bedankt voor je reactie.

Ok, dus hierna eerst even mijn configuratie.

Processor : AMD Athlon 64 3200+
Moederboard : K8VSE DeLuxe
Grafische kaart: 256 Mb ATI Radeon 9600 Pro
Geheugen : 2x512Mb PC400 DDR
2x HD weet even niet hoe groot, waarvan 1xS-Ata
1x cd-rom station
1x dvd-brander
1x scanner
1x printer

Weet niet precies wat benodigd is bij het weergeven van de configuratie, maar als er nog meer gegevens nodig zijn, dan hoor ik het graag.

M.vr.gr. Ton Theunissen

Doet ie echt helemaal niks of krijg je nog piepjes ofzo
branden de leds?

Hoi Gekky,

Nee, doet echt helemaal niets... heb wel nog de kabel gechecked, en daar stond wel nog spanning op, dus daar kan het niet aan liggen...

Groeten Ton.

mischien defect moederbord
heb je geen andere voeding om te proberen

Hoi Gekky,

Nee, heb geen andere voeding liggen... Ben blij dat ik deze pc kon betalen, haha... heb hier geen voedingen of moederboards op voorraad liggen ofzo...

Geplaatst door Ton Theunissen
Hoi Gekky,

Nee, heb geen andere voeding liggen... Ben blij dat ik deze pc kon betalen, haha... heb hier geen voedingen of moederboards op voorraad liggen ofzo...

Kan ik inkomen. Ken je misschien iemand die de spanningen van je voeding kan meten? Anders wordt het moeilijk om een degelijke diagnose te stellen.

Hoi Rudi,

Volgens mij dwalen we af...

Ik vroeg niet om een diagnose te stellen... ( volgens de leverancier, t.w. Compusupply, is idd de voeding defect), alleen beloven zij al 3 maanden om een nieuwe te sturen onder de garantie, maar komt er maar niet van.

Vandaar dat ik dan maar zelf een nieuwe wil kopen, omdat ik momenteel op de pc van mijn zoontje zit... die zijn pc dus mist...

Mijn oorspronkelijke vraag was dus: waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe voeding? en is het misschien zinvol om een hoger wattage te nemen?

Heb mijn configuratie al vermeld... Kan iemand mij hierover iets vertellen?

Alvast bedankt.

Oh OK, verkeerd verstaan.:o

Dus.

Wat de voeding betreft zal je, mits een goede voeding te gebruiken rond de 450 W zitten.

Goede voedingen, zijn Coolermaster, Zalman, Tagan, maar vooral natuurlijk een Antec. Het prijskaartje is dan natuurlijk ook naargelang. Maar je bent dan zeker van een goede, stabiele kwalteit, zeker als je gaan zwaar gamen, is dit van belang

Ok Bedankt.

Zal me eens in deze merken gaan verdiepen.

Bedankt nogmaals voor jullie tijd en interresse.

M.vr.gr. Ton Theunissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan