• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Definitie Naam over meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Excellers,

Ik wil een naam definieren (Invoeren - Naam - Definieren) die meerdere kolommen in verschillende werkbladen omvat (bv C1:C50 in Blad1 + B122:B148 in Blad2 + E210:E255 in Blad3). Ik meende dat dit met CTRL zou moeten / kunnen; het resultaat is niet wat ik verwachtte. Wat is hier de oplossing ?

Voorzover mij bekend is kan dat niet.

Heb ook al geprobeerd. En zonder resultaat.

Al lijkt het te kunnen: je geeft een nieuwe naam en je verwijst manueel naar de bereiken, telkens met Ctrl.

Maar als ik dan doe:

=SOM(nieuwebereik)

krijg ik 0 terwijl er toch getallen in staan. :evil:

Ik doe misschien nog wat pogingen maar ga er toch maar niet van uit dat het werkt.

Wigi

Lees even:

They can even be on different worksheets, as long as the cells or ranges to be included are in the same place on all the worksheets.

op deze pagina.

Het gaat dus blijkbaar niet.

Wigi

De ervaring met onjuiste resultaten had ik ook: daarom verwachtte ik iets als het gebruik van CTRL voor het samenstellen van een dergelijke Name-range. Jammer. Dank voor de moeite.

Ik heb ook zitten stoeien met dit vraagstuk maar ik kom ook niet verder dan wat Wigi en Jan hebben aangegeven.:(

Via ; kan je wel een onderscheid maken tussen de verwijzingen maar dan krijg je een #WAARDE foutmelding zodra je de naam wilt gebruiken. Zelfs als het bereik van de cellen identiek is.:confused:

Dit kan wel: Blad1:Blad2!$A$1:$A$4
Dit kan niet: Blad1!$A$1:$A$4;Blad2!$A$1:$A$4

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Wigi en Roncancio: beiden weer bedankt voor de moeite. Ik zal zien of ik deze situatie op een andere manier kan oplossen.

Wigi en Roncancio: beiden weer bedankt voor de moeite. Ik zal zien of ik deze situatie op een andere manier kan oplossen.

Werk met de 3 ranges afzonderlijk. Geef ze een naam en dan kan je verder, zij het niet zo gemakkelijk dan met slechts 1 (grote) range.

Dit is één van de oplossinge waaraan ik werk. Wigi, bedankt voor je bijdragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan