definitief Stoppen van macro tijden uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer dit eens:
Bekijk bijlage macrotest winkelverkoop2.xls

Het formulier ziet er zo uit:
Winkel.jpg

Klik op het witte vlakje onder Medewerker om een medewerker te selecteren.
Een artikelnummer kan je zelf invullen. Je kunt echter ook dubbelklikken op het artikel nummer veld en dan zie je dit:
Dropped.jpg

Als je daar een artikel kiest wordt deze in het artikel nummer veld geplaatst en de omschrijving ook getoond.
Het formulier ziet er dan weer uit zoals in het eerste plaatje.
Wil je er niet uit kiezen, klik dan in het Artikelnummer veld.

Test ook of de invoer en controles goed zijn. Als er iets niet in orde is dan hoor ik het wel.
Aan je eigen code achter de gele, roze en blauwe knoppen heb ik niets gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Het zelf invoeren van artikelen kan alleen maar de kans op incorrecte invoer vergroten; daarvoor is automatisering juist niet bedoeld.

Geen speld tussen te krijgen. Er zou wat dat betreft nog een controle bij kunnen die kijkt of het ingevoerde artikelnummer wel bestaat.
Soms is het schipperen tussen wat een automatiseerder zou doen en de wens van de klant :confused: ;)

Edit:
Genoemde controle toegevoegd.

Laatst bewerkt:
hert werkt perfect ik heb het formulier nog uitgebreid met een knop om als er al iets is ingevoerd maar het klopt niet wat is ingevoerd dan kun je met die knop de invoer weer leeg maken en opnieuw beginnen zowel op de kaartverkoop als op de winkelverkoop. De winkelverkoop heb je het mooi gedaan. Je ziet direct op je het goede artikel hebt ingevoerd. Ik heb nog niet gekeken of hij een melding geeft als de voorraad 0 is. is in principe zo dat als het artikel er niet meer is kun je het ook niet verkopen. nogmaals dank voor je uitgebreide hulp

Automatisering is een effektief hulpmiddel om een organisatie te verbeteren: 'structuring precedes coding'.
Iedere 'melding' is een indicatie dat vooraf onvoldoende is nagedacht over de bedrijfsprocessen.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan Henk.
De voorraadcontrole zit er overigens niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan