Definitieve beëindiging verlengde ondersteuning voor Windows 98 + 98 SE en ME...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows Millennium Edition ondersteuning eindigt per 11 juli 2006

Definitieve bekendmaking beëindiging van verlengde ondersteuning voor Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows Millennium Edition

Ondersteuning op Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows Millennium Edition (Me) eindigt op 11 juli 2006. Per die datum zal Microsoft publieke en technische ondersteuning beëindigen. Hieronder vallen ook de beveiligings-updates. Microsoft informeert klanten dat de verlengde ondersteuning van de beveiligings-updates voor deze producten zal worden beëindigd.

Microsoft beëindigt de ondersteuning op deze producten omdat deze verouderd zijn en deze verouderde besturingssystemen klanten kunnen blootstellen aan beveiligingsrisico's. Wij raden de klanten die nog steeds gebruik maken van Windows 98 of Windows Millenium aan zo spoedig mogelijk een upgrade uit te voeren naar een nieuwer en veiliger Microsoft besturingssysteem, zoals Windows XP.

Belangrijke data:

• Betaalde ondersteuning en kritieke beveiligings-updates voor Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows ME eindigen op 11 juli 2006. Na deze datum zullen geen andere beveiligings-updates meer volgen voor deze producten.
• Online zelfhulp ondersteuning zal tenminste tot 11 juli 2007 via de Microsoft ondersteuningswebsite beschikbaar blijven.
• De einddatum voor verlengde ondersteuning op Windows 98 en Windows 98 Second Edition is al eerder verschoven van 16 januari 2004 naar 30 juni 2006.
• In januari 2006 heeft Microsoft een aanpassing aan de einddata van de Microsoft ondersteuningslifecycle aangekondigd. Dit zorgt voor de verschuiving van de datum voor verlengde ondersteuning voor Windows 98, Windows 98 Second Edition en Windows ME naar 11 juli 2006. Meer details over deze aankondiging kunt u terugvinden op: http://support.microsoft.com/gp/lifean17/.
• Kosteloze ondersteuning en verlengde hotfix ondersteuning voor Windows ME is geëindigd op 31 december 2003 en voor Windows 98 en Windows 98 Second Edition eindigde deze op 30 juni 2003.

Microsoft kondigde het product ondersteuningslifecycle-beleid al aan op 15 oktober 2002. Bron: Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan