Definitieve blue screen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Na verwisseling voeding > Corsair RM 850 krijg ik een blue screen die niet te herstellen valt.
Page_Fault_In_Nonpaged_Area Win32K.sys

Vanuit mijn win 8.1 pro configuratie kan ik wel op de schijf komen. Echter systeemherstel werkt niet, in veilige modus ook blue screen. Systeemherstel vanaf install-cd lukt niet, ondanks diverse herstelpunten. Is er nog een andere mogelijkheid??

Ik overweeg om win 8 er overheen te installeren, maar houd liever win 7 aan. Ik heb nog geen ervaring met een upgrade van 7 naar 8, blijft dan alles wat compatibel is behouden?? Of krijg je toch een clean install?

Win 7 ultimate 64.
 
Ok, egkok, je kent de slagen van de zweep:

BCD & Windows-partitie wissen, eventueel hele schijf.
Windows 7 DvD erin & ermee opstarten.
Rest gaat vanzelf.

P.S: Page_Fault_In_Nonpaged_Area is meestal een geheugen probleem, of een niet combatibele driver (die het geheugen aanspreekt), of een virus.
 
Laatst bewerkt:
Geheugen heb ik getest, halve dag durend ! Niets gevonden. Virusscanner up to date ESET. Hele schijf wissen?? Juist de bedoeling om alles te behouden. BCD wissen en Windows partitie, toch wat ingewikkelder dan "wissen" Hoe moet dat ( googelde wel een heel ingewikkelde methode )
 
Hallo egkok,

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Wil zoiets zeggen als dat de data waarom gevraagd wordt niet aanwezig is in het geheugen.
Het systeem kijkt dan of de data aanwezig is in de page file en in dit geval is de data waarom gevraagd wordt van een plaats in het geheugen die niet naar de page file op de hardeschijf kan worden geschreven.
(p.s: de paging file wordt ook wel eens als virtueel geheugen genoemd waar het een onderdeel van is.)

Een voorbeeld van iets wat gebruik kan maken van zo'n geheugen gebied is de videokaart, wat eventueel in verbinding kan staan met het verwisselen van de voeding.