Defrag en scandisk

• Onderwerp starter Onderwerp starter APVW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

APVW

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Hallo.
Ik heb een nieuwe harddisk in mijn pc geplaatst en na alles geïnstalleerd te hebben krijg ik de melding dat er niet genoeg gehuegen beschikbaar is om te defragmenteren! En dat is er wel, zelf ruim voldoende. 256MB. In de veilige mode krijg ik de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben.
Hoe moet ik nu verder? Heb geen andere programma's erop gezet als voorheen, maar wil wel graag kunnen defragmenteren of scandisk uitvoeren. Win98 1e editie op pentium 3 500Mhz.
Alvast bedankt
Alex Waning

Diskeeper

Hoi.
Ik heb diskeeper geïnstalleerd, de C partitie kunnen defragmenteren, maar bij de D partitie ging het fout. Defragmenteren stopte bij 40% en enkele uren later was er nog niks gebeurd. Via diskeeper defrag gestopt, daarna waren een hoop programma's defect door missing files. Sommige konden zelfs niet op de normale manier ge-dé of installeerd worden.
De C en D partitie waren voorheen NTFS, zou dat met het probleem te maken kunnen hebben dat ik deze partities niet kan defragmenteren? Zijn nu FAt32.
Hellup!!!

Re: Diskeeper

Geplaatst door APVW
De C en D partitie waren voorheen NTFS, zou dat met het probleem te maken kunnen hebben dat ik deze partities niet kan defragmenteren? Zijn nu FAt32.
Hellup!!!
Heb je hievoor een andere Windows gebruikt?
Win98(se) kan namelijk niet met NTFS overweg.

Probeer een of Newdefrag wel goed werkt met defragmenteren.
Dit is het defragmentatie programma van WinME en werkt beter dan die van Win98(se).
http://www.wilders.org/downloads.htm

de melding dat er niet genoeg gehuegen beschikbaar is om te defragmenteren! En dat is er wel, zelf ruim voldoende. 256MB.
Dit heeft waarschijnlijk niets met je 256MB geheugen(ram) te maken, maar vermoedelijk met dat je hardeschijf te vol is.
Windows heeft een percentage schijfruimte nodig om te kunnen defragmenteren.
Het is trouwens wel beter om in "veilige modus" te defragmenteren.

Kijk eens of een uitgebreide hardeschijf-controle wil helpen.
Je kan ook opstarten met de Win98(se) opstartfloppy en scandisk uit laten voeren.

Defrag

Hoi.
Bedankt voor je reactie. De schijf is van NTFS naar Fat32 teruggebracht. Defrag werkte ook niet in de veilige mode, daar kreeg ik de melding dat ik geen toegang heb. Ook is er voldoende ruimte op de schijf, op iedere partitie meer dan 3 gig. Ik probeer het nu met Fixit. Op de C partitie kreeg ik foutmelding, maar op de D gaat het. Wel heeeeeel erg langzaam, hopelijk maakt het het af en ben ik nu niet weer bestanden kwijt.
De E partitie, die altijd Fat32 was gaat uitstekend via Windows.
Denk dat het komt doordat de C en D eerst NTFS waren.
Groet
Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan