defragmentatie -> D-schrijf gewist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interlude

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Berichten
5
na defragmentatie in Windows XP Home Edition van C: en D:-schrijf (in die volgdorde) is of lijkt mijn D-schrijf (2e fysieke schijf) plotseling leeg. In het overzicht van 'Mijn Computer' staat hij vermeld, wanneer ik hem aankies krijg ik of 'D:\ is niet toegankelijk - De parameter is onjuist of de schijf in station D is niet geformatteerd, wilt u nu formatteren?
De schijf wordt in Apparaatbeheer weergegeven als zonder problemen te opereren. Het betreft een Maxtor 6Y060LO. Heeft iemand enig idee wat te doen?
 
het lijkt me sterk (maar je weet maar nooit met microsoft), maar het zou kunnen dat er iets fout is gegaan met defraggen. hoe vol zit je d: schijf? (moet minstens 15% zijn voor XP defrag om goed te werken)
 
Weet je of je D partitie als NTFS is geformateerd? Zo nee, is je partitie wel vanuit Dos te bereiken. (het is waarschijnlijk dan de C partitie aangezien Dos NTFS niet ondersteund)

Is wat radicaal maar als je hem zo wel kan bereiken zou ik alles backuppen en D opnieuw formateren...

Maar misschien dat iemand anders een iets minder radicale oplossing heeft :)
 
krijg in DOS wel een d:- prompt maar op een dir-command komt nix terug, in ieder geval bedankt voor de suggestie...
 
c:promt is o.k. Ik kan de C gewoon via DOS benaderen. Fdisk reageert niet... Gegevens van de D: uit systeeminfo:

Beschrijving Schijfstation
Fabrikant (Standaardschijfstations)
Model Maxtor 6Y060L0
Bytes/sector 512
Geladen medium Ja
Type medium Vaste schijf
Partities 1
SCSI-bus 0
SCSI-logische eenheid 0
SCSI-poort 0
SCSI-doel-ID 1
Sectors/track 63
Grootte 57,27 GB (61.492.193.280 bytes)
Totaal aantal cylinders 7.476
Totaal aantal sectoren 120.101.940
Totaal aantal sporen 1.906.380
Tracks/cylinder 255
Partitie Schijfnr. 1, partitienr. 0
Partitiongrootte 57,27 GB (61.492.161.024 bytes)
Startoffset van partitie 32.256 bytes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan