Defragmentatie probleem C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWL-2

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Ik krijg als ik mijn C schijf wil defragmenteren plotseling de volgende mededeling: schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van chkdsk is gepland op volume c:
voer chkdsk /f uit

Echter chkdsk laat zich niet uitvoeren, noch onder windows nog in een Dos venster en als ik herstart meldt het systeem dat schijfcontrole uitgevoerd word maar na een paar seconden krijg ik de tekst: chkdsk is gestopt / onbekende fout.

Het systeem start verder normaal op en alles werkt, ook defragmenteren van de D en G schijf is geen probleem alleen de C schijf is niet benaderbaar.
Graag hulp,
Jwl-2
Ik heb onlangs met partition magic de primaire partitie vergroot maar had in eerste instantie geen enkele fout melding na herhaaldelijk sluiten en herstarten, genoemde klacht begon pas dagen later.

Laatst bewerkt:
Lees hier op Helpmij deze thread goed door. Veel van de daar gegeven adviezen zouden ook aan jou gegeven kunnen worden.

NB: heb je al geprobeerd om in Partition Magic de C-schijf te selecteren en te kijken of er een "Operation pending"is? (Voor alle zekerheid, soms moet een partitie nog ge"mounted" worden.)

Helaas

Bedankt voor je advies. Ik had de verandering wel "ge-mount" en zoals gezegd heb ik de PC een aantal malen gewoon kunnen uit en aan zetten na de partitie wijziging voordat dit vreemde chkdsk probleem begon.

Herstelconsole

Nee, de herstelconsole heb ik nog niet gebruikt. Ik zal het proberen, so wie so bedankt voor dit advies. Als het werkt post ik dat wel.

Herstelconsole

De herstelconsole wilde mijn "Beheerder" password niet accepteren, na overleg met de Microsoft helpdesk en het onder "Gebruikers" opgeven van een nieuw password was de herstelconsole chkdsk /r functie wel bruikbaar en is het probleem verholpen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan