Defragmentatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hoi allemaal,

Het lukt mij sinds kort niet meer om mijn schijf te defragmenteren. Als ik Defragmentatie opstart loopt ie helemaal niet verder (hij blijft maar hangen op 1%). Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn en een oplossing??

In veilige modus *), dan draaien er geen progjes mee die het defrag-proces kunnen verstoren.

*) Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo)

Doe anders defragmenteren in de veilge modus (F8).
Het kan zijn dat er teveel programmas op de achtergrond meedraaien.
Zie dat Geeske me net voor is......:D

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor de reacties :thumb:
Maar ik had het de eerste keer al in veilige modus geprobeerd maar dat werkte dus niet :(
Maar ik ga nog even schijfcontrole proberen, ik laat het jullie weten of het gelukt is!

Zoveel mogelijk icoontjes van de taakbalk (rechts) afsluiten.
Ook de virusscanner, en netwerk verbindingen.
Eventueel adsl of kabel modem uitschakelen.

Nogmaals proberen.

Of schoon de pc zlef eerst ff op.
Cookies, temp map, temp internetfiles, prullenbak, geschiedenis enz.
Eventueel adaware scan draaien.
Dan nogmaals proberen.

Wat voor percentage van je harde schijf is nog vrij?

Als je XP hebt en een wat midere pc kan hij inderdaad wel wat minuten op de 1% blijven hangen.

I.slaats mijn OS is Win XP

Paul-RT bedankt voor je tp :thumb:

Wim1960 Ik heb een 40GB harde schijf waarvan nog 66% vrij is, zou het daar aan kunnen liggen??

Ik heb net trouwens nog die schijfcontrole uitgevoert maar er waren geen problemen vastgesteld.

Ik heb het geprobeert (in veilige modus) maar het wilt nog steeds niet werken :( Ik heb ook al met Adaware gescand en 22 items verwijderd. Maar het wilt allemaal niet helpen, heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen??

Ik heb het geprobeert (in veilige modus) maar het wilt nog steeds niet werken :( Ik heb ook al met Adaware gescand en 22 items verwijderd. Maar het wilt allemaal niet helpen, heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen??

Mogelijk staat er nog meer troep op. Lees het begin van dit topic eens en voer het uit: Helpmij tegen spyware offensief Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.
Je kan eventueel eerst een online-scan doen qua virussen: http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp

Geplaatst door martijnst
Aan die 66% ligt het niet, dan idd maar veilige modus proberen.
Ik zat er zelf meer aan te denken als er nog maar 5% vrij is of zo, dan kan dat enorm vertragen.

Kijk eens in je logboek of je daar iets kan vinden wat te maken heeft met defragmenteren.

Ok ik heb net weer even geprobeerd te defragmenteren (in normale modus) en het werkt weer! Maar ik snap toch niet waarom het niet in veilige modus werkt, misschien weet iemand daar nog een oplossing voor? En dan nog 1 vraagje. Is het veel beter om de defragmentatie uit te voeren in veilige modus of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit? Dit omdat ik het altijd in de gewone modus heb gedaan maar aan het einde krijg ik dan heel vaak een rapport met bestanden die niet gedefragmenteert konden worden.

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties :thumb: Hij werkt nu ook gewoon weer in veilige modus en alle bestanden zijn gedefragmenteert :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan