Defragmentatie Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaguar116

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
Berichten
5
Als ik wil défragmenteren komt er 't volgende venster op (zie bijlage)

Heb al met alle f & r enz. geprobeerd om die controle uit te voeren , maar hij voert niets uit ook niet nadat ik heb J gezet om het uit te voeren bij de opstart

Ik zou kunnen défragmenteren als die andere geplande schijfcontroletaak zou kunnen uitgeschakeld worden maar daar zit nu juist het probleem.

Dit is maar alleen op m'n C schijf want op m'n 2de partitie kan ik wel analyseren en défragmenteren

Graag hulp aub,thanks
 

Bijlagen

  • Defragmentatie probleem -.jpg
    Defragmentatie probleem -.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 37
Probeer eens te defragmenteren met defraggler -> klik. Dit kan een stuk sneller zijn, aangezien je hiermee alleen gefragmenteerde bestanden hoeft te defragementeren.
Je kunt ook, als je dat toch wil, de hele schijf defragmenteren.
 
Probeer eens te defragmenteren met defraggler -> klik. Dit kan een stuk sneller zijn, aangezien je hiermee alleen gefragmenteerde bestanden hoeft te defragementeren.
Je kunt ook, als je dat toch wil, de hele schijf defragmenteren.



De snelheid is niet mijn probleem want ik doe dat met Diskeeper en die is snel genoeg.

t' Probleem is :
Ik kan mijn C NIET défragmenteren wegens die ingestelde taak chkdsk /f en die kan ik nergens uitschakeln
 
Hoi,

Heb alles al geprobeerd , ook PC opnieuw opgestart, weet er niemand waar ik die geplande chkdsk /f kan uitschakelen, al de rest marcheert prima , heb ook reeds met Malwarebytes gescand en HJTlog nagezien doch daar is er niks mis mee, t' is juist dat ik m'n C niet kan défragmenteren , m'n 2de partitie wel,heb het ook reeds met de défragmentatie die in m'n Bitdefender zit geprobeerd maar steeds hetzelfde.

Thanks
Grt - Jaguar
 
Bepaalde schijven uitsluiten van schijfcontrole

- Uitvoeren - regedit + Enter
- HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ BootExecute
- Rechtsklik op BootExecute, kies wijzigen en verander de waarde in: autocheck autochk /k:x * (vervang de x door je eigen stationsletter)
- Sluit het Windows-Register af

Wat ook kan:

- Uitvoeren-cmd - chkntfs /x c: ( vervang de c door je eigen schijfletter)
- deze opdracht verandert de registersleutel in: autocheck autochk /k:c *




http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/02/23/disable-or-stop-auto-chkdsk-during-windows-startup/



http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q160963

Grtjzzz
 
Bedankt Mik,

Maar heb dat al allemaal gedaan ook al die letters van f ,r tot x maar als ik wil défragmenteren komt er steeds dit venster op ( zie bijlage)

Dus défragmenteren gaat zowiezo NIET

grtz - Jag.
 

Bijlagen

  • Defrag.Probleem - geplande taak.jpg
    Defrag.Probleem - geplande taak.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 34
ja hoor, heb al alles geprobeerd om die chkdsk controle uit te voeren ,
met /f , /r, /f /r , via Start RM op deze Computer>Opstart C >Extra>Foutcontrole maar hij voert niets uit ook niet nadat ik heb J gezet om het uit te voeren bij de opstart ,
Eenmalig is het gegaan tot hier :
Het Bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd.
Bestandssysteem is NFTS.
Kan volume NIET ten behoeve van directe toegang openen .
Schijfcontrole is voltooid

en dat duurt dus alles bijéén 1 minuutje , gaat ook niet na opnieuw op te starten

,ook al via : kellys-korner die tool : disablecheckdisk gedaan,maar GEEN défragmentatie ,

Ik ga nu afwachten , want ik heb de pc nu nodig om lijstjes te maken en af te drukken en ben bang als ik nu nog verder van alles ga proberen dat ik misschien meer problemen ga hebben en ik dat werk niet meer kan doen.
k' weet alleen niet hoelang je zonder défragmenteren kunt , voor de rest marcheert alles normaal en pc is niet abnormaal traag.

grtz - Jag
 
diskdirector, heet nu partitie-expert downloaden en installeren.

Hiermee kan je een eigen checkdisk uitvoeren,
dan zal de optie wss wel verdwijnen in windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan