Defragmentatie vraagt om schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
10.071
Hallo allemaal,

Mijn defragmentatie programma welke behoord bij Windows XP vertoont een vreemd verschijnsel. Wanneer ik defragmentatie opstart via het startmenu krijg ik eerst een foutmelding (zie bijlage) waarna ik gewoon door kan gaan. Nu is die foutmelding het probleem niet maar het is wel lastig als iedere keer deze weer verschijnt. Ik kan mij nog herinneren dat ik een keer de interne zip-schijf gedefragmenteerd heb waarna ik steeds deze melding kreeg. Het rare is dat boven de foutmelding "MSOFFICE.EXE" staat, terwijl ik die helemaal niet aan heb staan. Office is wel geïnstalleerd maar heeft er wat dit betreft helemaal niks mee te maken. Weet iemand raad?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • image1.jpg
    image1.jpg
    10,4 KB · Weergaven: 35
Station G: lijkt mij een CD of DVD speler. Kies een ander station.
 
Dat is inderdaad de zip-schijf maar waarom vraagt hij dat nu iedere keer weer, enig idee?
 
Ben weer een stap verder in het mysterie.

Als ik de Zip-schijf in het station doe en ik start Schijfdefragmentatie, laat hij alle stations zien, inclusief het Zip-station (zie bijlage).
Als ik de Zip-schijf eruit doe en ik start Schijfdefragmentatie, dan krijg ik iedere keer de melding dat er geen schijf in het station zit (zie vorige bijlage).
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik meer defragmenteer zonder dan met de Zip-schijf.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat schijfdefragmentatie niet iedere keer de Zip-schijf controleert zodat ik dus ook niet altijd weer die irritante melding krijg?
 

Bijlagen

  • image1.jpg
    image1.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 17
Windows is inmiddels opnieuw geïnstalleerd.
Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan