Defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caroline.F.

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Als ik mijn computer wil defragmenteren komt hij iedere keer niet verder dan 3%.
Dan komt er een foutmelding (weet niet meer welke, hieruit kan ik i.i.g. niet afleiden wat er verkeerd is....)

Komt dit omdat ik pas een tijdje Spyware programma's gebruik en dus te laat ben met "de troep" opruimen?

Alvast bedankt......

Je zou is eens schijfcontrole moeten uitvoeren en kijken of dat goed gaat..

Hoi,

Dit zal zeker niet komen door de spywareprogramma's. Probeer toch nog de error op te schrijven... weet je zeker dat deze geen informatie bevat?

Zijn er programma's actief die dit kunnen veroorzaken? Is er te weinig schijfruimte om de defragmentatie goed te laten lopen?

Greetz,

Adriaan

(welke windhoos werk je?)

Een defrag in veilige modus misschien ?

Ook al doet hij het onder veilige modus, zou beter zijn eerst een schijfcontrole uit te voeren, om te kijken wat voor fout je krijgt. Misschien heb je dan het geluk dat hij het vanzelf oplost.

Voor: Windows 95, Windows 98, Windows M.E

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;286263&product=w98

Voor Windows Xp:

Start > Deze Computer > Het betrefend Station > Met Rechtermuis aanklikken > Eigenschapen > Tabblad extra > Foutcontrole > Klik op Nu Controleren... > Opties voor schijfcontrole > Vink daar alle twee de optie's aan en bevestig met "starten"

De computer zal bij de volgende opstart in de veilige modus je pc scannen en waar nodig repareren. Na deze scan eerst analyseren en dan defragmenteren in de normale modus als dit nodig mocht zijn!

PS: Controleer de harde schijf op genoeg vrije ruimte (min 15%).

Als men een defragmentatie wilt uitvoeren dan moet men, opletten dat er geen overbodige software mee draait, druk op ctrl alt del en kijk eens in de taakbeheer wat er allemaal aanstaat, waarschijnlijk een viruss scanner, een adsl of een kabel verbinding, die af en toe voor beweging op de harde schijf zorgt.
Je moet zo denken, als je wilt defragmentern dan mag er geen een prgramma gebruik willen maken vd HD, dat is nou juist de cloe van defragmenteren.

RE:

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!
Ik ga snel kijken of ik er wat aan heb.

p.s. Ik heb Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan