defragmentatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter femm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

femm

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Hallo..

Ik ben even benieuwd hoelang jullie defragmentatie er in veilige modus over doet bij windows xp.. na 3 uur zat ik namelijk nog steeds maar op 30 procent en ik twijfel er dus aan of het wel goed gaat en goed werkt.. Of misschien ben ik gewoon te ongeduldig..

owja mijn hijack this log is schoon..dus daar zit het ook niet in

groeten fem

ps ik heb:
AMD Athlon 2000mhz 2400+
512 MB RAM

3 uur is wel erg lang.
De duur van het defragmenteren hangt af van hoeveel data er gedefragmenteerd moet worden en hoe gefragmenteerd die data is.

is er dan ook een manier om het te versnellen?? want ik ben nog niet eens op de helft.. morgen wil ik hem dan om 8 uur aanzetten (nogmaals ) en dan hoop ik dat hij klaar is als ik uit school kom om 4 uur (je zou het haast wel denken).

5 minuten op mijn nieuwe aldi pc :p
Staat al behoorlijk wat op. maar als je deframtatie regelmatig draait duurt het nooit lang

ik draai hem in veilige modus.. dan staat het meeste uit.

heb 115 gb beschikbaar en 21,3 gebruikt.

Begin met je tempfiles te verwijderen (ook de temporary internetfiles) en je prullenbak te legen (ook eventueel 'norton protected files')
Controleer vervolgens de harddisk op fouten en ga daarna pas defragmenteren.

ik draai ccleaner dus dan zou dat toch goed moeten zijn of niet.. (die moet ik ook in veilige modus draaien anders loopt het vast)

ps..foutencontrole gaat ook niet goed.. vandaar dat ik het eens andersom probeerde.. nou ja plan de campagne..

vannacht foutencontrole, morgen overdag defragmentatie..hopen dat ik er dan met een dag en nacht door ben..

bedankt voor de reacties en als het niet lukt meld ik me hier wel weer..

Start op van de XP cd, kies daar voor 'een windows installatie repareren' (herstelconsole) als je dan een zwart scherm voor je neus hebt type je daar chkdsk /r gevolgd door een enter (let op de spatie).

ik gfeloof dat ik daarmee beter kan wachten tot de buurman tijd heeft volgende maand (die heeft verstand van computers en ik heb er echt geen kaas van gegeten. ) ben al blij dat ik erachter kwam wat ik voor computer had

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan