Defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
hey

kweet niet of het bij deze sectie hoort dit onderwerp maar kon nergens anders vinden;)

maareh ik probeerde net mijn computer te defragmentern maar kreeg een ,elding dat deze was afgebroken vanwege incosistenties ofzo. er stond toen voer chdsk op c of voer scandisk uit op c om de incosistenties te repareren.

ik heb chdsk uitgevoerd maar werkt nog steeds niet. en scandisk kan ik niet vinden.

wat nu?

okey ik ben daar nu mee bezig, maar wat betekend eigenlijk inconsistenties.

Is dat gevaarlijk?:rolleyes:

Letterlijk betekend het "Onsamenhangend" "gebrek aan samenhang of verband vertonend"
Voor je harde schijf betekend dat er waarschijnlijk slechte sectoren op je schijf bevinden, die worden door chkdsk /r gerepareerd.. Via explorer doe je alleen maar een chkdsk /f..
Via recovery console kan je deze twee combineren als chkdsk /p /r en omdat explorer dan niet loopt is dit wat grondiger..

Het kan gevaarlijk zijn dat je schijf data kan verliesen als dit niet snel wordt opgelost.
Is dit probleemniet op te lossen of blijft het terug komen kan het heel goed zijn dat de harde schijf zijn beste tiijd heeft gehad. (Maar te hopen van niet ;) )..

Je moet gewoon regelmatig preventief een schijfcontrole doen en daarna defragmenteren..
Deze twee gaan altijd samen als 2 handen op 1 buik.. :)

bedankt voor je reactie, maar dat mijn harde schijf zijn beste tijd gehad heeft lijkt me erg onwaarschijnlijk.
ik heb de computer net twee dagen.
dus ik denk niet dat dat het geval zou kunnen zijn.

heeft dit misshcien iets te maken met dat ik er geen geluid op heb zitten?

en dit ook op geen enkle manier aan de praat krijg?

Dat is nu net het moeilijke aan al die computers :confused: dat je moeilijk kan zeggen waar een probleem nu door ontstaat.. Niet defragmenteren of slechte sectoren op je schijf kan van alles beschadigen (data verlies) waardoor programmaas stoppen met goed functioneren.. Zo zie je maar dat zelfs een pc van 2 dagen oud daar last van kan hebben..

Het kan onder anderen natuurlijk ook zijn dat je gewoon de juiste drivers voor je sound kaart (opnieuw) moet installeren..

maar ik heb al de goede drivers geïnstalleerd.

en ik heb gisteren nog wel kunnne defragmenteren.

ik heb wel een of ander programma verwijderd: Wasay ofzoiets

Ga dan eens een paar dagen terug met systeem herstel, naar een dag dat alles nog goed was.. :)

En doe je daar weer eens opnieuw een schijfcontrolle..
Daarna laat je met Defrag eens eerst je schijf analyseren als de utility zegt dat het niet nodig is om te defragmenteren hoef je dat ook niet echt te doen.. Kan me niet voorstellen dat je in twee dagen tijd een Nieuwe computer zo intensief bewerkt dat hij gedefragmenteerd moet worden.

Verder kan ik je aanraden om beter op te letten en eerst te controleren (opzoeken/navragen) of je er wel goed aan doet om iets zomaar te verwijderen, maak desnoods notities. Met opmerkingen als "Ik heb iets verwijderd, "Huppeldepup of zo iets" kom we ook niet echt veel verder. :confused:

Laatst bewerkt:
ik heb schijfcontrole gedaan en hij kan weer defragmenteren.

mijn geluid heeft het al niet gedaan sinds de aankoop dus als ik hem terug doe dan
doet me geluid het nog steeds niet.:confused:

je zei dat je onboard geluid had,heb je in je bios nu al je geluid op enabled staan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan