Defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfgervdp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hallo iedereen
overlaatst defragmenteerde ik mijn harde schijf, en ik stelde vast dat bij 'fragmented' 77% staat. Ik denk dat dit toch redelijk veel is (staat trouwens ook in het rood, wat geen goed teken is). Ik heb 2 harde schijven en de harde schijf waar het om gaat dient voornamelijk voor updates. (het is trouwens een NTFS schijf)
Dus, mijn vraag:
Is dit normaal en hoe kan ik dit oplossen?
M.v.g.
Wolfger

Laatst bewerkt:
Nogmaals defragmenteren. Mocht er erg weinig ruimte vrij zijn op je harde schijf dan eerst wat bestanden weggooien. Windows vindt het moeilijk te defragmenteren als de schijf erg vol is.

er is zeker genoeg ruimte op mijn schijf (meer dan de helft = 225 Gb)
Ik heb een paar keer geprobeerd, maar dat hielp niet

Misschien .. doe :

eigenschappen
extra
het volume op fouten controleren : fouten in bestand corrigeren en beschadigde sectoren zoeken en ( eventueel ! ) repareren .....

heb je de mogelijkheid om 'extern' diagnostisch te werken b.v. met scandisk of ander, kan ook. Als je besturings systeem op die schijf aanwezig is kan dat een optie zijn.

Doe dan opnieuw defragmenteren !

Bovenstaande van toepassing indien het inderdaad zo is dat de schijf niet 'tot aan de rand vol is'.

Succes.

Laatst bewerkt:
sry voor de late reactie, ik heb het nogal druk met examens
Ik heb het volume op fouten gecontroleerd en daar zij m'n pc dat er geen fouten fzo inzaten. Met het 2de weet ik niet echt wat je bedoelt...
Ik heb wel al eens optimaliseren en defragmenteren gedaan. Dat hielp wel maar is nog altijd niet succesvol. Ik zit nu met 68 % gefragmenteerde bestanden.

Ok laat maar zitten. Ik heb gezien dat de gefragmenteerde bestanden gwn onnodige bestanden waren dus heb k ze gwn verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan