Defragmenteren in systeemwerkset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavyuser

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
62
Beste mensen,
Normaal defragmenteer ik mijn PC eens in de zoveel tijd. Eerst analyseren en dan zonodig defragmenteren. Ging altijd zonder problemen. Ik krijg nu een foutmelding.

Foutmelding: "Kan schijfdefragmentatie niet starten"

De andere opties onder systeemwerkset doen het wel.
Ik heb mijn schijf inmiddels gedefragmenteerd - en dat scheen nodig te zijn - met een extern programmaatje.
Maar ik zie dit toch ook graag opgelost binnen besturingssyteem XP.
Alvast bedankt,
:D
Heavyuser
 
Het kan ook anders, via defrag.exe (dus een workaround).

Kijk even via Start -> Uitvoeren -> cmd /k defrag /? welke mogelijkheden er zijn en welke parameters je kunt meegeven.

Test het eens of dat wél werkt. Zou niet lang mogen duren omdat je zojuist al gedragmenteerd hebt

Start -> Uitvoeren -> cmd /k defrag c: /f

(als dit werkt dan kun je in een eventuele snelkoppeling/aanroep dat cmd /k ervoor weglaten).

Voor je originele probleem heb ik geen directe oplossing, maar probeer in ieder geval even het volgende:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan in de sectie Registration Center, en druk op Go.
Kijk of daarna ook weer 'op de normale manier' defragmentatie werkt.

Succes,

Tijs.
 
Beste mensen,

Het éérste deel van je oplossing werkt in elk geval niet. Ik krijg dan in het zwarte popup-venster de medeling 'kan schijfdefragmentatie niet starten".

Alvast bedankt en ik ga even verder met het tweede deel van je antwoord.

:)
Heavyuser

Beste mensen,
Inmiddels ook het tweede deel van je oplosing toegepast. Dial-a-fix gedownload, uitgepak en gedraaid ( alles aangevinkt in de sectie Registration Center en daarna op Go gedrukt ).
Ik kreeg een aantal foutmeldingen ( corrupted file ) tijdens het proces. Heb door geklikt op OK en het proces werd afgerond.

Na afronding heb ik het defragementeren opnieuw geprobeerd, echter met hetzelfde resultaat ("Kan schijfdefragmentatie niet starten").
Het contact opnemen met dial-a-fix - zoals zij adviseren in de foutmeldingen over de corrupted files, heb ik nagelaten. Dit gaat mij waarschijnlijk teveel tijd kosten.
:)
Heavyuser
 
Laatst bewerkt:
Je hebt problemen op je pc die je opmerkt omdat defragmenteren niet meer werkt en die Dial-a-fix bevestigt dat met stevige meldingen.

Natuurlijk kun je de computer gewoon doorgebruiken, maar ik zou dat zelf niet doen en eerst de problemen oplossen. Voor hetzelfde geld werkt straks helemaal niets meer als je er nu niets aan doet.

Tijs.
 
Helemaal mee eens, Tijs

Goedenavond,

Ik ben het helemaal met Tijs eens. :thumb:

Ik heb de indruk dat de zaak binnenkort plat zal gaan. En ook dat het runnen van Dial-a-fix misschien nog een duit in het zakje gedaan heeft daarbij.
Dat kan ik echter niet beoordelen. Ik had geen ervaring met het programma tot gister en heb blind de instructies van helpmij.nl uitgevoerd.

Dus binnenkort maar eens alles back-uppen en XP er opnieuw opzetten.
Het unmounten van de HD geeft nu al problemen en systeemherstel doet het ook niet meer. Dus er is echt wat aan de hand.
Toch bedankt,
:)
Heavyuser
 
Voor je beeldvorming: Dial-a-fix repareert XP software-probleempjes, maar veroorzaakt er geen vanuit zichzelf.

Doe eens een zoek-opdracht hier op het forum waarbij je als zoekterm dial-a-fix opgeeft. Je zult zien dat er erg veel xp-gebruikers (100-en) mee geholpen zijn in de loop van de tijd hier op het forum.

Blij dat mijn boodschap is aangekomen dat je wat gaat doen aan je XP problemen :thumb:

Tijs.
 
Okay.

Ik heb dial-a-fix wel op de HD staan, maar verder nog geen tijd gehad om het te gebruiken.
Er zitten waarschijnlijk een aantal corrupted files in mijn Windows XP.

Ook het herinstalleren heb ik nog niet kunnen doen, vanwege tijdgebrek en gebrek aan concentratie.
Om toch te kunnen blijven draaien, heb ik nu een proefperiode van dertig dagen van Diskkeeper geïnstalleerd. Dat programma defragmenteert ook, maar lost de corruptie niet op helaas.

Greetz,
:thumb:
Heavyuser
 
Schijfcontrole: Start -> Uitvoeren -> chkdsk c: /f
Er wordt gevraagd dan of je het wilt uitvoeren bij de volgende herstart. Bevestig dit.
Bij de volgende herstart wordt de schijf gecontroleerd en zo mogelijk gefixt. Dit is op bestandsniveau, niet op harddisk-sector niveau.

Kijk goed mee of er inderdaad bestanden worden gerepareerd in het proces.

Succes,

Tijs.
 
Hallo allemaal,
Schijfcontrole chkdsk c: /f pakt-ie niet in één keer nadat ik diskkeeper had geïnstalleerd. :rolleyes:
De prompt-vraag is of ik dit automatisch wil laten uitvoeren bij de volgende opstart. Dat werd een Ja.

Ik heb dial-a-fix oplossingen opgezocht met behulp van de zoekfunctie op dit forum.

De dubbele groen vink aangeklikt en op go gedrukt. Dial-a-fix heeft vervolgens alles keurig afgewerkt.
Ik zie alleen geen verschil in de performance van mijn PC nu. Die doet het overigens redelijk. :)

rapport Dial-a-fix:

Error 127 c:windows\system32\iesetup.dll is not registrable or the file is corrupted. YOur version of iesetup.dll is: 800.6001.18241. Please conact dial-a-fix@DjLizard.net so that an exception can be made for your version of the file.

inseng.dll
idem
inshtml.dll idem
msrating.dll idem
pngf?t.dll idem
webcheck.dll idem

Greetz,
:thumb:
Heavyuser
 
Laatst bewerkt:
Je hebt als ik het goed begrijp die chkdsk c: /f nog niet laten lopen (oftewel de pc nog niet geherstart).

Wacht dat eerst af, en doe dan weer een dial-a-fix.

Tijs.
 
Hi dnties,
:love: Beiden [ chkdsk c: /f & dial-a-fix - heb ik nu wel gedaan.
Dial-a-fix geeft nu geen foutmeldingen van corrupted files meer. De kou is binnen nu dus ook even uit de lucht, hehe.

Maar het defragmenteren via de systeemwerkset werkt nog steeds niet. :rolleyes:
Verder zie ik geen problemen met de PC momenteel.
De externe defragementatoren heb ik er ook maar weer even afgegooid ( Diskkeeper en auslogics ).

Ik heb Internet Explorer 8 beta eraf gegooid en draai nu op Firefox.
Misschien helpt het om Internet Explorer 7 er terug op te zetten ?

Greetz,
:thumb:
Heavyuser
 
Volgende stap: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
In theorie zou het kunnen zijn dat er dan om een XP cd met SP3 geïntegreerd wordt gevraagd. Ik ga ervan uit dat je SP3 al geïnstalleerd hebt?

Een niet-opstartbare versie kun je makkelijk maken door de inhoud van je XP installatie-cd te kopieren naar een of andere folder op je computer (laten we zeggen: C:\WINXPPRO)
Dan SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP3 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow

EDIT: Als je SP2 hebt, dan wordt de instructie om deze cd te maken:
Een niet-opstartbare versie kun je makkelijk maken door de inhoud van je XP installatie-cd te kopieren naar een of andere folder op je computer (laten we zeggen: C:\WINXPPRO)
Dan SP2 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP2 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

SP3 heb ik idd al geïnstalllerd. ;)

De opdracht "sfc /scannow" uit laten voeren heeft wel meer dan een uur geduurd. Eerst werd ik gevraagd om een CD in de speler te doen. Ik heb toen mijn Windows XP-CD erin gedaan. Maar toen was dat niet goed, ik had de professional edition erin moeten doen en dit was de home edition.

Toen heb ik "sfc /scannow" nog een keer gedaan. Er verschijnt dan een popup midden in het beeldscherm met een zeer traag voortschrijdend balkje.
Onder in beeld verschjnt windows beveiligingsbeheer of zoiets.

Zojuist was het balkje vol en verdween spontaan. Ik heb 'onderweg' geen vragen meer gekregen om een CD in de speler te stoppen.

Greetz,
:thumb:
Heavyuser
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je er niet bij meldt of je probleem nu opgelost is of niet.

Tijs.
 
Sorry, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Namelijk dat het niet opgelost is. Ik heb een systeemherstel naar 22 oktober gedaan inmiddels.
Het vreemde is dat bijvoorbeeld schijfopruiming in de systeemwerkset wel funktioneert. Herstelpunt maken - systeemherstel in de systeemwerkset - funktioneert echter weer niet.

Ga toch Windows XP opnieuw installeren en wat aan de partities werken. Vanmiddag moet ik echter online zijn, dus ik kan er nu even niet verder mee.

Al doende ben ik echter toch weer even in het systeem gedoken. Dat was alweer lang geleden. Een goede opfrisser. :love:

Greetz,
:thumb:
Heavyuser
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je er niet bij meldt of je probleem nu opgelost is of niet.

Tijs.

Hallo Tijs,
:love: Nu is het probleem wel opgelost. Het bleek om een infectie van de computer te gaan.
Die heeft het proces van defragmenteren geblokkeerd.
Een trojaans paard en enkele virussen hadden zich genesteld.

Greetz,
:cool:
Heavyuser
 
Mooi dat het allemaal in orde is gekomen, en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan