defragmenteren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Als ik de c-schijf van de pc met ME wil defragmenteren, geeft ie een melding dat er een schijfbeheersprogramma (of zoiets dergelijks, ik weet niet meer exact) aktief is, dat dat eerst moet worden afgesloten.

Ik kan echter niet ontdekken wat dat zou moeten zijn.

Er zal toch wel iets opgestart zijn waar ik geen weet van heb.
Daarom hier maar een printscreen van msconfig opstarten.
Wie weet wat het zou kunnen zijn.
 
Defragmenteren kun je het beste in veilige modus doen, dan krijg je het beste resultaat en is de kans dat het niet lukt klein. In veilige modus kom je door meteen bij het opstarten van je pc herhaaldelijk op F8 te drukken en dan in het keuzemenu dat je krijgt te kiezen voor 'veilige modus'.
 
Oké, ik geef het door.
Kun je uit de printscreen ook halen wat er mogelijk opgestart is dat dit proces dwarsboomt?
 
Geplaatst door marianneke
Kun je uit de printscreen ook halen wat er mogelijk opgestart is dat dit proces dwarsboomt?

Ik niet.

Maar wat het ook is, in veilige modus zul je er waarschijnlijk geen last van hebben. (In veilige modus is zo weinig mogelijk actief, vandaar dat defragmenteren dan het beste lukt.)
 
>>Kun je uit de printscreen ook halen wat er mogelijk opgestart is dat dit proces dwarsboomt?

Ja hoor,in de handleiding van NORTON wordt uitdrukkelijk verteld dat je de virusscanner uit moet zetten voordat je gaat defragmenteren, anders wordt het gezien als een aanval op de hardeschijf en dus tegen gehouden. Dus of norton uit zetten, of in veilige mode opstarten (dan draait norton namelijk ook niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan