defragmenteren van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeGeTtO

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hey...

ik heb mn pc laten testen op internet en bleek dat ik een heel defragmetatie niveua heb....k probeerde mn pc te defragmenteren...maar t lukt telkens maar ni....hij begint telkens opnieuw....hij komt tot 50 soms tot 80 % maar dan gaat ie weer beginnen bij 8 % ofzo...hoort dat zo...en hoelang zou het moeten duren ongeveer als die 3 gb aan bestanden moet defragmenteren...

Dat defragmenteren kan wel ff duren, zeker als je het nog nooit, of niet vaak doet.

Dat hij steeds weer op 8% begint, ligt er volgens mij aan dat de computer iets anders aan het doen is, waardoor de defragmentatie denkt dat er iets veranderd is, en zo begint deze weer opnieuw.

Zorg er dus voor dat je zo min mogelijk progjes hebt lopen en dat je niks gaat doen op de computer onder de defragmentatie !

Dan zou ie 't gewoon moeten doen ! :thumb:

Probeer eens in Veilige Modus op te starten en dan te defragmenteren. Lukt dit niet, schakel dan zo veel mogelijk programma's af (ook de virusscanners en zo) en ga dan defragmenteren.

Als je nooit hebt gedefragmenteerd kan het wel even duren ja, het beste is om hem aan te zetten als je toch wat anders gaat doen (eten, film kijken enz).

kan 1 minuut tot 12 uren duren................................

hangt er vanaf wanneer het voor het laatst gebeurd is.

opstarten in de veilige modus is het beste (minimale opstart van progjes)

Heb je de virus scanner uit staan tijdens het defragmenteren?
Probeer eens te defragmenteren in "veilige modus".
(Tijdens het opstarten F8 indrukken)

Bedankt.....denk dat ik morgen hem laat defragmenteren tijdens het kijken naar DBZ...'t is de eerste keer dat ik em defragmenteer dus zal het best wel lang duren....nogmaals bedankt..

Ook in veilige modus kan nog mis gaan (stoppen).
Het beste is om eerst Scandisk (Schijfcontrole) uit te voeren. Kiez standard omdat uitgebreid duurt te lang.
Volg de aanwijzing van Crash= veilige modus.
Dus bij opstarten, als je de zwarte scherm krijgt met de text dat Windows word nu geladen druk op F8. Je moet nieuwe zwarte scherm krijgen en daar kies je voor Veilige Modus.
Het scherm is niet echt mooi maar dit komt omdat Windows enkele progjes niet opstart.
Voer nu scandisk uit en daarna defrag.
Het beste is als je bij defrag ook je screensaver uitschakelt.
Succ6
falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan