Defragmenteren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallowtjes,

Als ik wil defragmenteren gaat dat heel langzaam. Ik gebruik WIN XP met de standaart defragmenteer utility. Als ik hem dan laat gaan, staat hij een uur later nog op 3 %. Hoe komt het dat dat zo langzaam gaat, hoort dat zo ofzo? Moet ik hem de hele nacht aan laten staan? Hoe lang duurt dat bij jullie?

Specs: Klik maar hieronder op systeem ;)

Ik heb nog 25 % schijfruimte op de C-drive die ik wil defragmenteren.

Vriendelijke groet,
Timothy

Bij mij duurt het een klein uurtje met PerfectDisk

werkt goed, er is een topic over geschreven in Tips en Handleidingen hier op het forum. Dus ik zou het hier eens mee proberen.

Is er veel rood bij het defraggen? Zijn er veel (erg) grote bestanden op die schijf? Dan kan het wel lang duren ja, maar na een uur nog steeds 3 % lijkt me stug...

Defragmenteer eens in Veilige modus.
Waarschijnlijk draait er nog te veel op de achtergrond.
Tijdens het opstarten op F8 drukken om in Veilige modus te komen.

Heb ik ook al gedaan. (veilige modus) zelfde probleem heb ik dan. Is dat defragmenteren erg belangrijk? Merk ik veel snelheidsverschil als ik meer dan 2 maanden niet gedefragmenteerd heb?

Ik zal eens gaan kijken naar de utulity van Hansie.

Bedankt,
©¥@

Timothy

Als je je PC vaak gebruikt is defraggen om de twee weken een must. Voor een minder actieve PC gebruiker zou ik toch minstens 1x per maand defraggen.

En ja, je zult zeker snelheidsverschil merken :)

draai hier win xp pro en de HD is een maxtor 80 GB.
Defragmentatie duurt max. 20 minuten met diskeeper 8.00 ...

Nou, de pc staat hier de hele dag aan. (als ik thuis ben dan)

Ik hoor het al, tis dus verstandig om te defraggen.

Owkee dan, ik ga al die proggies even proberen. Degene die ik dan het beste vind zeg ik dan nog wel even als het gelukt is.

Bedankt!:thumb:

Ik heb sinds kort het programma Dr. System erop staan...dit is een tool wat de schijven op fouten scant...overbodige bestanden weghaalt en ook nog eens defragmenteert....supersnel....www.deepeshagarwal.tk

Daar moet je het weghalen...

groet
Jean

op een .tk site? klinkt niet professioneel... maar goed, zal er eens een kijkje nemen :)

barst er van de Popups... gebruik liever de standaard in Windhoos;)

Nog een paar goede programmaas om je comp schoon te houden zijn:

Diskcleaner (intoetsen in google)
Cleandisk 2003/2004 (idem)
Crapcleaner (idem)
JV16 powertools 1.41 (idem)

Ik gebruik de onderste twee in combi met Dr. System...
Mijn eigen computer is ondertussen (AMD-Athlon 1000mhz) sneller als een AMD-Athlon 1800mhz van mijn dochter zonder die dingen....(uiteraard ook opgewaardeerd dus die is weer sneller).

Gebruik ook programmaas als XP optimizer, Neo tweak en Tweak UI....onze computers staan afgesteld op de beste prestatie.

groet,
Jean

Hij is nu 3 kwartier bezig met Diskeeper en staat nog op 13 procent :(

Waar kan dit aan liggen? Het gaat zoooo slóóóóóm... :confused:

Ik gebruik als bestandsysteem FAT 32...

[edit]
Ik heb maar ff een screenie gemaakt. Heb ik er zelf nou zo'n troep van gemaakt? En ja, hij is AL op 14 % :D

http://funpalace.hostcubed.com/SS.jpg
[/edit]

Laatst bewerkt:
:8-0: :8-0: :8-0:

Logisch... al dat rode is gefragmenteerd.. (niet goed dus, simpel gezegd :D)

Aan je screenshot te zien is er ondertussen nog van alles actief op je pc. Consequentie: lang niet alle gefragmenteerde bestanden zullen gedefragmenteerd kunnen worden. Je kunt defragmentatie toch écht het beste in veilige modus doen!

(En waarom je een apart programma zou moeten gaan installeren voor een functie die gewoon standaard in Windows zit is mij een raadsel, maar dit terzijde.)

PerfectDisk werkt bij mij goed hoor buffy, en als de trial periode is verlopen gebruik ik zonder commentaar weer de standaard (of zet een image terug :p )

Vind PerfectDisk duidelijker dan de standaard maar goed dit ook terzijde :)

btw, ben nu Diskkeeper aan het downen, zal eens een screentje geven hoe dat er bij mij uitziet :D

Mja, dan zit er niets anders op dan hem maar een naggie te laten ratelen hè...

Thnx,
Timothy

Naja, ik heb lekker een formatje gedaan...

Het werd toch zo'n troep.

Daarna gedefragmenteerd, maar hij ging nog heel langzaam, maar dan na 25 % was tie klaar :confused:

Ik snap er niets meer van, maarja, maakt ook niet uit, ik blijf vanaf nu gewoon elke week een keertje defragmenteren.

Ik gebruik nu Diskeeper, ik vind dat progje wel mooi werken! Er is alleen 1 iets vaags... Ik kan het niet opstarten in veilige modus. Ik weet niet of dat zo'n ramp is.

Maarja, nogmaals bedankt voor jullie hulp,
Timothy

Geplaatst door T._de_vries
Ik gebruik nu Diskeeper, ik vind dat progje wel mooi werken! Er is alleen 1 iets vaags... Ik kan het niet opstarten in veilige modus. Ik weet niet of dat zo'n ramp is.

Een ramp niet, maar als je defragmenteert in normale modus blijven er wel veel gefragmenteerde bestanden over omdat er veel processen actief zijn. Je kunt dan beter in veilige modus opstarten en de normale defragmenteerfunctie van Windows gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan