Defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi met welk prog kan ik dat het beste doen ik gebruik nu VoptXp...

Ik gebruik de het progje van Windows zelf, en doe dit altijd in de save mode

Ja VoptXp is inderdaad sneller. Dus een voordeel als je regelmatig doet defragmenteren. Volgens mij is dit wel geen freeware. Het standaard defragmentatieprogramma van windows is ook goed. Zal wat meer tijd gebruiken maar in de savemode is dit goed te doen zoals JBS ook al reeds aangaf!

Laatst bewerkt:
Windows defrag in Veilige modus.

Of de defragger die in Norton SystemWorks 2003 Pro zit ( toppertje :thumb: ). (speeddisk)

Laatst bewerkt:
enditall

:) kan je natuurlijk ook gebruiken:) om te defragen in gewone modus:P

Ik gebruik sinds kort diskeeper. De pro-versie moet je kopen maar de lite-versie is gratis. Je kunt hem downloaden opwww.transferiumbenelux.nl. Dit programma controleert eerst je harde schijf op fouten, waarna je kunt laten defragmeneteren. Werkt erg snel.

Geplaatst door André Klaver
Ik gebruik newdefrag in veilige modus. Werkt vlot.

Ben ook een Newdefragger, hier te krijgen: http://www.wilders.org/downloads.htm
Een gratis tooltje, gepikt van Win ME, na het unzippen van Newdefrag ga je naar Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset en Drag&Drop Newdrag.exe naar het uitrolmenu, vandaar uit starten.

Drag & drop? Uitrolmenu? Bij mij zat ie meteen geinstalleerd..... Zeker ander systeem?
:(

@ André Klaver, nee hoor, ook (nog wel) Win 98 (se), gewoon in een mapje gedaan, ge-unzipt en vandaar uit kan je deze ook runnen maar ik heb qua makkelijk dat filetje gesleept naar de plek zoals aangegeven.

attachment.php

Bijlagen

• bureau-acc.jpg
    bureau-acc.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 114
Je kan newdefrag.exe hernoemen naar defrag.exe en deze in e windows of windows/system32 plaatsen (1 van de twee), dan vervangt deze de oude defragger en werkt het zoals het altijd al werkte.

Zelf heb ik O&O Defrag (heeft ook een gratis versie), omdat deze op windows nt de mft kan defragmenteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan