Defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

queezy

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hallo,
misschien is dit wel een beetje een domme vraag, maar kan defragmenteren bij een windows xp home kwaad? en maakt dat dan ook schijfruimte vrij?:o

Alvast bedankt :)

Defragmenteren kan geen kwaad. Sterker nog: het is aan te raden dit regelmatig te doen. Doe dit wel in veilige modus. Het maakt geen schrijfruimte vrij maar zorgt dat gefragmenteerde bestanden niet gefragmenteerd zijn.

ah, ok dankjewel.

nog 1 vraagje: kan het eroor zorgen dat mijn pc sneller gaat?:)

Jazeker, de harde schijf hoeft minder werkt te verrichten bij een gedefragmenteerde harde schijf en daardoor gaat alles wat sneller.

Zie het zo: als je aan het koken bent is het niet handig als je de pannen van zolder moet halen, de pollepel uit de schuur en de lucifers uit de garage. Defragmentatie zorgt ervoor dat pannen, pollepel en lucifers lekker dichtbij in de keuken worden gezet zodat je efficiënter kan werken.

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik krijg er gewoon honger van :D

:D

Veilige modus; o.a. omdat er dan weinig overbodige processen aan de gang zijn die veel schijfactiviteit vragen waardoor de defragmentatie sneller verloopt.

OK, bedankt.
Ik vermoedde al zoiets.
Die processen heb ik niet ha ha ha ha ha ha

Fonz

Nou, echt "onnodige" processen heb ik niet lopen volgens mij.
Ook in de "normale" modus defragmenteren mijn PC's pico bello en in een erg snelle tijd. Kwestie van regelmatig doen.
Maar ik snap wat je bedoelt.

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan