defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

haagen47

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
wil c defragmenteren maar station bevat fouten die eerst gecorrigeerd moeten worden, daaraan begonnen, via help wat dan verschijnt, loopt de boel na 3/4 corrigeren vast. ben een leek en senior , wat te doen? jullie weten veel lees ik dus mijn hoop is op dit forum gevestigd.:confused:

veilige mode en scandisk wat houdt dat in en wat moet ik dan doen?:o

@vanschagen en monaco.
De threadstarter is hagelnieuw en geeft aan er niet veel sjoege van te hebben.
Misschien een duidelijke toelichting en uitleg?

Fonz

Veilige modus:

Normaal wordt een computer opgestart met alle toeters en bellen, dus met alle programma's die aangegeven zijn.

Nu is het ook mogelijk om een computer op te starten met alleen de echt noodzakelijke dingen. Dit kun je doen omdat soms extra dingen die opgestart worden de zaak in de soep kunnen laten lopen.

Opstarten in de veilige modus doe je door tijdens het opstarten op de f8 toets te drukken (pin me er niet op vast dat het deze toets is)
Dat moet je dan doen nog voordat xp gestart wordt.

Als je gaat defragmenteren is het handig om virusscanner uit te zetten want die kan ook dat defragmenteren in het honderd laten lopen.

Als je PC aanzet, tijdens laden, zie je wat tekst voorbij gaan in wit (zwart achtergrond).
Druk dan, eventueel houdt ingedrukt het tabje F8.
Je krijgt een nieuwe scherm, als het goed is, met 3 of 4 optie. Een van deze optie is starten in veilige modus (safe mode). Kies deze optie en bevestig dit (enter).
Nu start Windows met 6 of 7 programma’s in plaats van ± 24.
Je krijgt een beetje vreemd beeld maar geef niets.
Voer nu defragmentatie uit.
Vervolgens start PC normaal op.

succ6
Bugsy

heb in veilige mode opgestart, geeft aan dat er schijfcontrole moet plaatsvinden en halverwege zegt die dat er een programma zich naar de schijf heeft geschreven en dat de controle opnieuw moet plaats vinden.Kan dat kloppen?Denk nu dat ik het defragmenteren maar laat zitten.Klopt het dat schijfcontrôle lang duurt? Heb free AVG en Spybot search and destroy.Bij AVG heb ik het residentshield geleegd zodat het niet scand en in de virus vault zitten 10 items trojanhorse,kan ik die deletenof gewoon laten zitten?Wilma :o

Laatst bewerkt:
Al die virussen en trojans kun je het best verwijderen. De schijfcontrole kan inderdaad lang duren maar moet wel uitgevoerd worden. Als u daarvoor geen tijd hebt dan kunt u dit het beste s'nachts laten doen. Dus de schijfcontrole en de defragmentatie s'nachts uit laten voeren. Ik zou voor alle zekerheid nog even online late scannen, dit kunt u hier doen:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Succes

het defragmenteren is nog niet opgelost,heb momenteel niet veel tijd om er verder aan te werken maar het blijft onder mijn aandacht natuurlijk

heb vannacht schijfcontrole uitgevoerd kreeg te zien:
schijfcntr is opnieuw gestart omdat wind of een andere toepassng naar de schijf schreef.Moet de schijfcntr ook in de veilige modus opgestart worden?

heb AVG fee en spybot and search eraf gehaald in veilige modus opgestart toen schijfcontrole en daarna gedefragmenteerd.Alles weer oke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan