Defragmenteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Is er andere software voor het defragmenteren dan die in XP? Na het defragmenteren blijft er een flinke hap rood in de indicatiebalk staan die niet weg kan. (gefragmenteerde data) Misschien dat andere sotware (gratis) dat beter doet..

En wanneer je daarna nog een aantal keren defragmeteerd?

er is voldoende andere defragmenteer software maar niet gratis,en met die pakketten kanje gewoon door werkenop je pc

Dan ga ik maar eens proberen om het vaker te doen. Maar hoe kan het nou dat er zoveel niet gedefragmenteerd wordt?

Die is er idd.
De in XP ingebouwde defrag.tool is tamelijk eenvoudig.
Hij verplaats bv. géén systeembestanden.
Dit programma is freeware en verplaatst de systeembestanden wel:
Link

Systeembestanden die in gebruik zijn (je werkt immers met Windows actief) en de ruimte voor het virtueel geheugen kunnen niet worden gedefragmenteerd.
Daarnaast heb ik ontdekt, dat een naar .ISO geripte DVD ook niet word gedefragmenteerd.

Nogmaals:
Met speciale programma's kan je die wel verplaatsen.

Verschillende malen geprobeerd met file defragmenter maar het rode gebied wordt niet kleiner. Ook in de veilige modus met windows defragmenteren verbeterd niets. dus dan maar niet, of betalen ?????

Als je een shareware-prog koopt ben je er zeker van dat je goed zit.
Maar de systeembestanden verplaatsen is niet noodzakelijk voor het goed functioneren van je PC.
Je zal het verschil (bijna) niet merken.

Ik heb een progie draaien dat heet diskeeper, kun je van me krijgen, mail me maar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan