Defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Professor

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
195
Hallo allen, ik heb een probleem met het defragmenteren van vista 64.
Het gaat om oo defrag die een tijd lang perfect alles (6 schijven totaal 1200 gb) in de gaten heeft gehouden.
Nu krijg ik een error :
Connection error
The connection to oo defrag agent could not be established. the oo defrag service has not been started.

kan geen verbinding maken, omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd
(10061)

Nod 32 laat het programma door en verder zou ik niet weten wat het nou tegenhoud

Pff een heel verhaal, maarrreeh wie weet er een oplossing???
Bedankt alvast
 
ik heb vroeger ook dat progje nog gebruikt maar nog nooit dat probleem mee gehad denk ik.

maar ik denk dat het probleem gewoon is dat de service van o&o defrag niet si gestart, dus...

-ga naar start
-typ services.msc
-op enter drukken
-zoek in de lijst naar alles wat iets te maken heeft me o&o defrag
-in de linkerkolom moet je de service dan eens proberen opnieuw te starten

veel succes:thumb:
 
De service even opnieuw inschakelen. Soms wil deze zomaar stoppen.

O&O defrag (waar ik zelf erg over te spreken ben) heeft een service lopen en deze mag niet op handmatig worden gezet of op disabled staan. Deze service is kritiek.

Anders even hun helpdesk bellen want als ik het zo lees heb je gewoon een gekocht exemplaar en recht op hulp.

Jelpot zegt het ook en misschien iets teveel getweakt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles gecheckt, maar niets heeft echt geholpen.
Helaas, toch zeer veel dank voor jullie reacties.
Oh ja, ik heb een goede back-up en heb die teruggezet, alleen heeft dat wat meer tijd gekost
Nogmaals dank.
Ik laat de vraag open voor eventuele aanvullingen

Proffie
 
als ik het goed begrijp heb je een backup teruggezet en werkt het nu weer?
 
Ik heb alles gecheckt, maar niets heeft echt geholpen.
Helaas, toch zeer veel dank voor jullie reacties.
Oh ja, ik heb een goede back-up en heb die teruggezet, alleen heeft dat wat meer tijd gekost
Nogmaals dank.
Ik laat de vraag open voor eventuele aanvullingen

Proffie

Joh, niet opgeven hoor.

We gaan even met de schoppen vrouw op tafel.

Verwijder O&O defrag op de nette manier { configuratiescherm - programma's en onderdelen }.

Open daarna { regedit } door het letterlijk in menu start te typen.

Druk op { CTRL + F } en voer in { O&O } zonder accolades.

Maak direct een herstelpunt aan

Verwijder elke referentie naar O&O (tik F3 om verder te zoeken) omdat deze van nature niet in Windows zit zoals bij Diskeeper wél het geval is wat als gevolg heeft dat heel Windows defrag niets meer doet. Dit is bij O&O defrag niet het geval; het heeft een eigen API-set (werkset).

meld je af en aan { flushen van NTUSER.DAT Hives }

Maak weer een herstelpunt met een eigen doordachte naam.

Installeer O&O defrag opnieuw.

Als dat niet werkt is er iets goed mis met je register.

Ga niet klakkeloos alles weggooien en als je twijfelt kun je het ons zo vragen.

Vindt je het te eng, dan kun je ook via Ccleaner je job doen, maar het is wel minder grondig want ik heb het ooit voor elkaar gekregen om Norton 2007 (destijds) vollediga handmatig van een systeem te slopen zonder dat er fouten kwamen.

Waarschijnlijk heeft een of ander programma dit in de war gestuurd en de install van O&O defrag kan alle sleutels opnieuw schrijven wat andere vervangt.

Beetje moeilijk, maar ik zou zoiets niet kunnen uitstaan.

@jelpot. het verhaal verandert met het deelwoord "Helaas, "
 
Laatst bewerkt:
@jelpot. het verhaal verandert met het deelwoord "Helaas, "

wat je hiermee wilt zeggen weet ik niet :p

Ik zou persoonlijk niets zelf gaan verwijderen in het register, ik het register ben ik zeer onervaren...

maar als je o&o zou gaan verwijderen met een programma zou ik niet ccleaner gebruiken-->is ook wel goed

maar ik geef de voorkeur aan revo uninstaller--> geavanceerde modus
 
@ soulkeeper en jelpot,
Bedankt voor de reacties.
Misschien hebben jullie gemist dat ik inmiddels de boel heb hersteld, maar ik zal de adviezen opslaan voor een (hopelijk niet) volgende keer.
Alles werk nu naar behoren, alleen weet ik niet precies wat de oorzaak is geweest.

wat als gevolg heeft dat heel Windows defrag niets meer doet. Dit is bij O&O defrag niet het geval; het heeft een eigen API-set (werkset).
Soulkeeper je hebt het bij het rechte eind,

Ik vermoed :eek: een registry cleaner waarbij ikzelf onvoorzichtig ben geweest domdomdom!!

Ik heb weer wat geleerd. :D
 
Fijn voor je :)

In het vervolg niet meer met registertjes stoeien ;)

Alhoewel ik al helemaal niets mag zeggen is mijn kennis ook opgedaan door progressie en recessie; door vallen en opstaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan