degelijk prograam ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinhout

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
6
Dag iedereen,
Ik weet niet of het toegestaan is om dit soort posts te doen maar....
Ik heb nu ubuntu (linux) op mn pc staan en dat werkt redelijk maar het wringt wat met het feit dat ik een website onderhoudt. Er is namelijk geen enkel programma die ook maar een beetje in de buurt komt van photoshop en dreamweaver, er werd me nochtans gezegd dat er voor alles goede alternatieven waren.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die toevallig bezig zijn met het maken van een programma die met webmastering te maken heeft. Ik zou het graag weten, en het kan jullie misschien ook helpen als ik via dat de bugs kan melden.
vriendelijke groetjes,
Reinhout
 
Hmmm.. hoort mss beter bij OS maar goed.

Als vervanging van DreamWeaver:
als het enkel over een code-editor gaat (met highlighting) is zowat elke linux-teksteditor geschikt. Een van de vele is bluefish, maar ook Eclipse doet hier een steeds betere zaak...

Als je ook WYSIWYG wil gaan (wat ik iedereen persoonlijk op elk OS afraad :p ) kan jee mss even naar Nvu gaan kijken.

Met een photoshop-vervanger heb ik persoonlijk nog geen ervaring, maar ik raad je aan om deze lijst even te bekijken (de lijst voor ubuntu specifiek is nog in ontwikkeling)

--Johan

ps: debian != *buntu -> MAAR -> debian == "Goed Bezig" :cool:
 
thanks, maar van die debian;
is dat niet ingewikkelder dan ubuntu (en met minder lekkere eye-candy)?

en ik wil niet echt een WYSIWYG editor maar ik wil wel de kleurtjes die dreamweaver biedt (en ik heb nvu geprobeerd maar het is niet zo leuk om te gebruiken)
ps:
||
||
||
\/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan