Deinstalleren Windows 8.1 Apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

wboy44

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo,

Ik ben een Windows 8.1 Gebruiker die een probleem heeft met het deinstalleren van apps, de "moderne". Als ik op het startscherm met met rechter muisknop op Uninstall klikt, verdwijnt de app zoals het hoort van het start scherm. Nou het probleem, na een paar minuten staat de app er weer. Dit is zo met iedere app.

Ik draai Windows 8.1 Pro x64

Ga naar configuratiescherm, dan programmabeheer, de betreffende applicatie kiezen, aantikken en kiezen voor verwijderen. In 1 seconde foetsie.

Jaap

Jaap,

Dat is nou juist het probleem. Het gaat niet om de desktop applicaties, maar om de Metro/Modern UI (oid) applicaties. De applicaties van de desktop verwijderen zonder probleem.
Toch bedankt voor het meedenken :thumb:

Hi wboy44! Ik heb eens even op internet rondgekeken en ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Waarschijnlijk mist in de WINDOWS map de map AUInstallAgent (dus X:\windows\AUInstallAgent), je kunt het probleem oplossen door zelf deze map te maken. Na een herstart van je pc zal alles dan hopelijk weer goed werken!

LeoaprM95,

De map AUInstallAgent bevindt zich in de Windows map. Had alleen geen effect, ook na een herstart niet.
Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan