DELBRD.DLL fout opgetreden, kan de opgegeven module niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dat zou betekenen dat de 'goede' versies van de bestanden gewoon op de harde schijf gevonden zijn (er wordt uit een paar mappen geput voor de sfc /scannow actie, en als het bestand daar niet te vinden is wordt de CD-rom geraadpleegd). Het zwarte DOS-venster mag hierna gesloten worden.

Is het probleem er nog steeds? Heb je de pc al geherstart en daarna gekeken of dezelfde foutmelding weer ontstaat?

Tijs.

helaas wel. :(
zou er een andere oplossing voor kunnen zijn?

Het zou ook aan bestandscorruptie op je harde schijf kunnen liggen (en helaas ook aan virussen/trojans/malware etc. of aan een 'kapotte' Windows XP installatie).

Als ik het idee van kapotte Windows XP even laat voor wat die is:
Bestandscorruptie:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk c: /r /f
Er wordt gevraagd of je de scan bij de volgende herstart wilt uitvoeren. Geef daar J op en druk op Enter.
Herstart de pc. Het bestandssysteem van de C: schijf wordt gescand en (hopelijk) wordt daar wat gevonden en opgelost.
NB: Deze scan kan uren duren, afhankelijk van hoe groot C: is, hoe snel je pc is etc.

Trojan/malware: Volg de instructies die hier genoemd worden.

Succes,

Tijs.

Het zou ook aan bestandscorruptie op je harde schijf kunnen liggen (en helaas ook aan virussen/trojans/malware etc. of aan een 'kapotte' Windows XP installatie).

Als ik het idee van kapotte Windows XP even laat voor wat die is:
Bestandscorruptie:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk c: /r /f
Er wordt gevraagd of je de scan bij de volgende herstart wilt uitvoeren. Geef daar J op en druk op Enter.
Herstart de pc. Het bestandssysteem van de C: schijf wordt gescand en (hopelijk) wordt daar wat gevonden en opgelost.
NB: Deze scan kan uren duren, afhankelijk van hoe groot C: is, hoe snel je pc is etc.

Trojan/malware: Volg de instructies die hier genoemd worden.

Succes,

Tijs.

De diskcheck is voltooid en er stond dat het volume geen beschadigde bestanden bevat.
De melding is er nog steeds.

Moet ik nu de trojan/malware instructies volgen die in de door jou aangegeven thread staan?

4materasu

Dat is inderdaad de volgende stap. Ga daar dus mee bezig.

De stap die dáárna zou kunnen komen is een herstel-installatie van XP of zelfs een volledig nieuwe installatie van XP.

Tijs.

Dat is inderdaad de volgende stap. Ga daar dus mee bezig.

De stap die dáárna zou kunnen komen is een herstel-installatie van XP of zelfs een volledig nieuwe installatie van XP.

Tijs.

De guide die daar staat heb ik al gedaan, zo heb ik namelijk de virus weg gekregen. ik had eerst superantispyware en nadat ik met dat had gescand was het virus er nog steeds. Toen heb ik malwarebytes' gedownload en gescand en dat heeft mij geholpen om het virus weg te krijgen. Ik heb voor deze topic een andere topic geplaatst over hoe het virus weg te krijgen. Moet ik toch nog een keer scannen met malwarebytes' of niet?

de virus topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...r-solution-pro-geeft-melding-van-Trojan-virus

wat moet ik nu doen? ik neem aan herstel-installatie maar ik zou niet weten hoe dat in werking gaat. Als ik door een stap mijn documenten kwijt kan raken dan hoor ik het graag.

Toelichting over hoe of wat ik nu zou moeten doen is welkom dus.

ik keek op het internet en vond dit:

http://techblissonline.com/generic-host-process-for-win32-services-error/

Zouden die oplossingen ook kunnen helpen denk je?

4materasu

Laatst bewerkt:
Die techblissonline informatie is (gedeeltelijk) zinvol voor je:
a. Je hebt (als ik je goed begrepen heb) nu Service Pack 3 in je XP geïnstalleerd, dus de updates waar die website over spreekt zijn niet (meer) zinvol.
b. Waar die website (mogelijk) wél correct kan zijn is dat de Automatische update service wellicht niet meer wil starten.
c. Gegeven dat je ook beschrijft dat het het Windows (bureaublad)thema niet (meer) is aan te passen zou ook dáár een probleem kunnen zijn (is de Thema's service).

Ok, svchost.exe wordt gebruikt bij het opstarten van services (waaronder de Automatisch Update service, de Thema's service en nog veel meer). Nu is het relevant welke services niet gestart konden worden:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Klik op de kolomtitel Opstarttype, zodat alles daarmee gesorteerd is.
Kijk na welke services opstarttype "Automatisch" hebben, maar in de Status-kolom aangeven niet te zijn gestart.
Meld ons zeker ook wat er bij Thema's voor opstarttype staat, en of die service momenteel gestart staat (hoort Opstarttype "Automatisch" te hebben én te zijn gestart).

Wellicht kunnen we dan een gerichte reparatie gaan doen van services die (via svchost.exe) momenteel niet gestart kunnen worden. Natuurlijk geldt dit alleen als er óók services zijn die (via svchost.exe) wél gestart (kunnen) worden.

We horen het wel.

Tijs.

Die techblissonline informatie is (gedeeltelijk) zinvol voor je:
a. Je hebt (als ik je goed begrepen heb) nu Service Pack 3 in je XP geïnstalleerd, dus de updates waar die website over spreekt zijn niet (meer) zinvol.
b. Waar die website (mogelijk) wél correct kan zijn is dat de Automatische update service wellicht niet meer wil starten.
c. Gegeven dat je ook beschrijft dat het het Windows (bureaublad)thema niet (meer) is aan te passen zou ook dáár een probleem kunnen zijn (is de Thema's service).

Ok, svchost.exe wordt gebruikt bij het opstarten van services (waaronder de Automatisch Update service, de Thema's service en nog veel meer). Nu is het relevant welke services niet gestart konden worden:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Klik op de kolomtitel Opstarttype, zodat alles daarmee gesorteerd is.
Kijk na welke services opstarttype "Automatisch" hebben, maar in de Status-kolom aangeven niet te zijn gestart.
Meld ons zeker ook wat er bij Thema's voor opstarttype staat, en of die service momenteel gestart staat (hoort Opstarttype "Automatisch" te hebben én te zijn gestart).

Wellicht kunnen we dan een gerichte reparatie gaan doen van services die (via svchost.exe) momenteel niet gestart kunnen worden. Natuurlijk geldt dit alleen als er óók services zijn die (via svchost.exe) wél gestart (kunnen) worden.

We horen het wel.

Tijs.

Bij deze de lijst met Services die op automatisch opstarten staan maar niet zijn gestart:

Automatische updates
Computerbrowser
DHCP Client
Distributed link traking client
HID Input Service
Secondary logon
Security center
server
service voor het rapporteren van fouten
system restore-service
windows audio
windows firewall (WF) /internet verbinding delen (ICS)
Wireless Zero Configuration-service
workstation

---------------

Thema's is op automatisch starten ingesteld en gestart
(Ik heb de foutmelding nog niet gehad dus het zou na de melding weer niet gestart zijn)

Hier zijn eenpaar die uitgeschakeld zijn voor de zekerheid:

Alerter
Messenger
Net.Tcp Port Sharing service
Network DDE
Network DDE DSDM
PCpitstop scheduling (had ik ooit gedownload en is niet nodig denk ik)
Routing and remote service

hoop hiermee een oplossing te vinden

4materasu

Ok, andere services die gebruik maken van svchost.exe en die standaard worden opgestart, al dan niet via opstarttype Automatisch, zijn (o.a.):
DNS Client
Help en ondersteuning
Logical Disk Manager
Network Connections
Network Location Awareness (NLA)
Remote Procedure Call (RPC)
Services voor cryptografie
Task Scheduler

Meld even terug welke van bovengenoemde services bij jou momenteel de status Gestart weergeven.
Als (minstens) 1 van die processen wél gestart staat, dan zou ik vermoeden (ook n.a.v. je vorige melding dat Thema's ook gewoon gestart staat) dat svchost.exe als programma (in principe) goed geïnstalleerd staat.

Tijs.

Ok, andere services die gebruik maken van svchost.exe en die standaard worden opgestart, al dan niet via opstarttype Automatisch, zijn (o.a.):
DNS Client
Help en ondersteuning
Logical Disk Manager
Network Connections
Network Location Awareness (NLA)
Remote Procedure Call (RPC)
Services voor cryptografie
Task Scheduler

Meld even terug welke van bovengenoemde services bij jou momenteel de status Gestart weergeven.
Als (minstens) 1 van die processen wél gestart staat, dan zou ik vermoeden (ook n.a.v. je vorige melding dat Thema's ook gewoon gestart staat) dat svchost.exe als programma (in principe) goed geïnstalleerd staat.

Tijs.

Alleen Logical Disk Manager is niet gestart en is ingesteld op handmatig starten, de rest is allemaal gewoon gestart.
Ik geef voor de zekerheid door dat ik voor een of ander reden nog steeds geen melding heb gekregen en dat ze misschien na de melding niet gestart zijn. Maar goed dat is wat ik nu heb.

4materasu

Ok, volgende setje instructies:
a. Scan (na update van SuperAntiSpyware en MalwareByte's Anti Malware) met beiden programma's je pc nog een keer. Doe dit in "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" (dus pc opnieuw opstarten, voor de start van XP herhaaldelijk op F8 drukken zodat je het opstartkeuzemenu krijgt van XP, waar je de modus "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" kiest. Bij de vraag die je dan tijdens de opstart van XP krijgt om in Veilige modus te blijven werken ipv. Systeemherstel te gebruiken, klikken op Ja.
Na de scan herstart de pc op de normale manier, dus zonder Veilige modus te gebruiken.
b. Draai het programma Combofix. Handleiding: hier
c. Download, pak in zijn geheel uit en draai Dial-a-fix
Foutmeldingen die betrekking hebben op Internet Explorer 8 bij het starten van het programma kunnen genegeerd worden.
1. Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt, kies Ja (of Yes).
2. Vink Fix Windows Update en Object linking libraries aan druk op Go. Heb je (toevallig) Zonealarm op je pc staan, rechtsklik erop in het XP systeemvak (naast de klok rechtsonder op je scherm) en kies "Shutdown ZoneAlarm" voordat je deze stap doet.
3. Klik de knop Policies. Verwijder alle policies (=laat alles aangevinkt (als er wat wordt getoond) en druk op Go. Wordt er niets aangeduid, dan gewoon op Close drukken).
4. Sluit dial-a-fix
d. Download en start PCStress. Geef akkoord op de gebruiksvoorwaarden en op de mededeling dat je (liefst) all programma's afgesloten moet hebben.
Klik onder het vraagteken aan de linkerkant van het programma op "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren".
Vink uit: "Cookies verwijderen" en "Geschiedenis verwijderen" en "Host file wissen". Sluit hierna zoveel mogelijk programma's (Internet Explorer etc.) en druk dan op Start. Zodra alles gedaan is de pc herstarten.

Succes,

Tijs.

Ok, volgende setje instructies:
a. Scan (na update van SuperAntiSpyware en MalwareByte's Anti Malware) met beiden programma's je pc nog een keer. Doe dit in "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" (dus pc opnieuw opstarten, voor de start van XP herhaaldelijk op F8 drukken zodat je het opstartkeuzemenu krijgt van XP, waar je de modus "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" kiest. Bij de vraag die je dan tijdens de opstart van XP krijgt om in Veilige modus te blijven werken ipv. Systeemherstel te gebruiken, klikken op Ja.
Na de scan herstart de pc op de normale manier, dus zonder Veilige modus te gebruiken.
b. Draai het programma Combofix. Handleiding: hier
c. Download, pak in zijn geheel uit en draai Dial-a-fix
Foutmeldingen die betrekking hebben op Internet Explorer 8 bij het starten van het programma kunnen genegeerd worden.
1. Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt, kies Ja (of Yes).
2. Vink Fix Windows Update en Object linking libraries aan druk op Go. Heb je (toevallig) Zonealarm op je pc staan, rechtsklik erop in het XP systeemvak (naast de klok rechtsonder op je scherm) en kies "Shutdown ZoneAlarm" voordat je deze stap doet.
3. Klik de knop Policies. Verwijder alle policies (=laat alles aangevinkt (als er wat wordt getoond) en druk op Go. Wordt er niets aangeduid, dan gewoon op Close drukken).
4. Sluit dial-a-fix
d. Download en start PCStress. Geef akkoord op de gebruiksvoorwaarden en op de mededeling dat je (liefst) all programma's afgesloten moet hebben.
Klik onder het vraagteken aan de linkerkant van het programma op "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren".
Vink uit: "Cookies verwijderen" en "Geschiedenis verwijderen" en "Host file wissen". Sluit hierna zoveel mogelijk programma's (Internet Explorer etc.) en druk dan op Start. Zodra alles gedaan is de pc herstarten.

Succes,

Tijs.

Hey Tijs,

Na het scannen met de 2 virus scanners(Malware and SAS) doet het probleem zich gelukkig niet meer voor. Ook bij services zijn de services die automatisch moeten starten zijn gestart, behalve "Computer browser". Ik weet niet wat dat precies doet.
Voor de rest is hier de Sshot van de services:

services.jpg

Bedankt voor je hulp.

4materasu

Waar het aan kan liggen dat de Computer Browser service niet draait is dat je Netbios over TCP/IP wellicht niet ingeschakeld hebt staan.
Schakel dat eens in: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de netwerkverbinding die je momenteel gebruikt, kies Eigenschappen en in het gedeelte "Deze verbindingen heeft de volgende onderdelen nodig" dubbelklik op "Internet-protocol (TCP/IP)"
Klik op knop Geavanceerd, en ga naar tabblad WINS.
Zet het bolletje in Netbios via TCP/IP inschakelen en klik zo vaak op OK als nodig is.
Herstart de pc, en kijk of de Computer Browser service dan wél gestart is.

Het is niet direct een relevante service voor je (gaat over het detecteren van gedeelde mappen/printers etc. in je Windows thuisnetwerk, dus niet over Internet e.d.), maar je kunt (als bovenstaande niet helpt) altijd nog stappen b. t/m d. ook uitvoeren uit mijn vorige posting.

In ieder geval mooi dat je, als tussenresultaat, blijkbaar nog ongedetecteerde malware had die je in Veilige modus wél hebt kunnen vinden en verwijderen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan