• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Delen door 0 of een lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een erg grote dataset en ik moet een berekening maken. Bij deze berekening deel ik soms door 0 of een lege cel. Ik krijg dan de #DEEL/0!. Weet iemand hoe ik van deze cellen gewoon lege cellen kan maken zonder elke cel apart te moeten selecteren en leeg maken?

Dank bij voorbaat

Bv:

Code:
=ALS(B1=0;"";A1/B1)

Succes.

In de bijlage vindt u een voorbeeld. Ik heb de eerste 10 observaties laten staan. Ik wil NI (Net Income) delen door MV (Market Value). Op het tabblad NIMV ziet u het probleem. Het is slechts een zeer klein deel van de dataset dus één voor één werken is geen optie

Bijlagen

Als je de formule van HSV overal gebruikt gaat het volgens mij goed.

er zit toch nog een klein foutje in. Het verwijdert nu alleen de nullen als MV=0. Soms geeft het een nul omdat NI=0. Kan u dat inpassen in de formule? Ik heb het zelf geprobeert maar dat gaf een foutmelding.

De code van HSV aangepast:
Code:
=ALS(OF(A1=0;B1=0);"";A1/B1)

Jou code:
Code:
=ALS(OF(NI!B2=0;MV!B2=0);"";NI!B2/MV!B2)

Laatst bewerkt:
ok! dankuwel Willem en HSV!

ik zou jullie bedanken in mijn dankwoord in men thesis, maar dat gaat net niet professioneel genoeg overkomen, denk ik. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan