Delen harde schijf soms maar zo weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mad Hankey

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Berichten
200
Ik heb 2 harde schijven van 160 gig in mijn pc zitten.De eerste harde schijf is verdeeld in c-d-e-f.De ander in g en h.Nu gebeurt het af en toe dat ik een harde tik hoor en even later loopt mijn pc dan vast.Dan ben ik van schijf 1 kwijt partikal d en van de andere schijf partikal h.Het ligt dus niet aan de harde want van beide schijven is iets weg.Wanneer ik wat aan de kabels in de pc rommel doet hij het wel weer.Soms een paar weken dan weer een paar dagen.Wie heeft een idee?Alvast bedankt.
 
Nieuwe kabels aanschaffen of oude nakijken.
Waarom heb je zoveel partities? Je kan ook C en dan nog 1 partitie erbij maken bv D, dan heb je ook een opslag ruimte die los staat van C en verminder je de kans op conflicten...
 
Mijn pc word dor meerdere personen gebruikt vandaar die partities.Nieuwe kabels heb ik al geprobeert.
 
als je echt een harde tik hoor zal ik maar vast beginnnen met een goede bakup te maaken.
en daarna even een test tool over de hardisk gooien.
dikke kans dat er wat mis me is.
 
Ik heb 2 harde schijven van 160 gig in mijn pc zitten.De eerste harde schijf is verdeeld in c-d-e-f.De ander in g en h.Nu gebeurt het af en toe dat ik een harde tik hoor en even later loopt mijn pc dan vast.Dan ben ik van schijf 1 kwijt partikal d en van de andere schijf partikal h.Het ligt dus niet aan de harde want van beide schijven is iets weg.Wanneer ik wat aan de kabels in de pc rommel doet hij het wel weer.Soms een paar weken dan weer een paar dagen.Wie heeft een idee?Alvast bedankt.

De harde tik is het ideale moment om een nieuwe harde schijf aan te schaffen. Deze fout is niet te repareren en betekend dat je harde schijf het elk moment kan begeven. Snel een schijf kopen en de oude data kopieren naar de nieuwe.
 
Dat dacht ik dus ook maar vorig jaar had ik hetzelde probleem en heb er toen een nieuwe ingezet.Het is dus nog niet verholpen.
 
Tikken kan ook duiden op je voeding. HDD krijgt dan te weinig spaning.
Probeer een ander zwaardere voeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan