Hallo! Ik heb een paar vraagjes over het delen van items in mijn netwerk. Op zich gaat
alles goed, maar sommige dingen begrijp ik niet.
In het netwerk hebben we vier computers;
PC-MELVIN, mijn (nieuwe) desktop met Windows Vista
LT-MELVIN, mijn laptop met Windows XP Professional
PC-MARCEL, de desktop van mijn vader met Windows XP Professional
PC-EILEEN, de desktop van mijn zus met Windows XP Home Edition
Al mijn data heb ik sinds kort op mijn desktop staan, in plaats van op mijn laptop.
Echter wil ik wel graag mijn data kunnen benaderen (en volledig behgeren) op mijn laptop,
maar daarentegen weer níet dat mijn vader en zus alles kunnen zien en wellicht zelfs
bewerken.
Simpel: D-drive gedeeld en op de laptop toegegd als netwerkstation. Hij vraagt dan ook
om mijn gebruikersnaam en wachtwoord van de desktop. Dit zelfs terwijl niet is inge-
schakeld. Echter op de andere twee computers krijg ik gewoon te zien dat ik geen
machtigingen heb, in plaats van dat er om het desktop-wachtwoord gevraagd wordt.
Op zich is dit dus ideaal: want op die manier kunnen ze dus wel mijn printer zonder
wachtwoord gebruiken, en eventuele apart gedeelde mappen. Maar ik snap niet wat hier
de oorzaak van is: misschien dat de laptop dezelfde gebruikersnaam heeft?
Wie kan me wat verklaren?
alles goed, maar sommige dingen begrijp ik niet.
In het netwerk hebben we vier computers;
PC-MELVIN, mijn (nieuwe) desktop met Windows Vista
LT-MELVIN, mijn laptop met Windows XP Professional
PC-MARCEL, de desktop van mijn vader met Windows XP Professional
PC-EILEEN, de desktop van mijn zus met Windows XP Home Edition
Al mijn data heb ik sinds kort op mijn desktop staan, in plaats van op mijn laptop.
Echter wil ik wel graag mijn data kunnen benaderen (en volledig behgeren) op mijn laptop,
maar daarentegen weer níet dat mijn vader en zus alles kunnen zien en wellicht zelfs
bewerken.
Simpel: D-drive gedeeld en op de laptop toegegd als netwerkstation. Hij vraagt dan ook
om mijn gebruikersnaam en wachtwoord van de desktop. Dit zelfs terwijl niet is inge-
schakeld. Echter op de andere twee computers krijg ik gewoon te zien dat ik geen
machtigingen heb, in plaats van dat er om het desktop-wachtwoord gevraagd wordt.
Op zich is dit dus ideaal: want op die manier kunnen ze dus wel mijn printer zonder
wachtwoord gebruiken, en eventuele apart gedeelde mappen. Maar ik snap niet wat hier
de oorzaak van is: misschien dat de laptop dezelfde gebruikersnaam heeft?
Wie kan me wat verklaren?
Laatst bewerkt: