delen outlook express onder gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hi,

Is het mogelijk om outlook expres te delen onder verschillende gebruikers van de pc?
We hebben namelijkl 1 chello mailadres.
Wanneer ik nu inlog met mijn naam in XP, en outlook open haalt ie de mail op, en zet ze in mijn map. Wanneer nou iemand anders inlogt onder zijn naam en outlook opent komen binnenkomende mails in zijn map te staan.
Na een poosje klopt er natuurlijk niets meer van, omdat iedereen andere mails in zijn inbox heeft, en het niet meer synchroom loopt.
Kan outlook nou zo worden ingesteld dat het buiten de accounts omgaat, en het dus niet uitmaakt onder welke XP-account je mail ophaalt, maar altijd het zelfde outlook te zien krijgt?

Groeten,

Michiel Leek

Het zou aanzienlijk gemakkelijker gaan als elke gebruiker zijn\haar eigen e-mailadres zou hebben. Is dat niet mogelijk? Hoe kan een e-mailprogramma anders "zien" aan de hand van een en hetzelfde e-mailadres, dat daar toch verschillende gebruikers aan zijn gekoppeld?

Groetjes,
Bennie

Dit chello adres bestaat nu eenmaal. En meerdere mensen gebruiken het. Mijn vraag is dus ook of het mogelijk is dat outlook niet de instellingen en mails in een map opslaat waar alleen die ene accoount in kijkt, maar in een map waar ze alle vier in kunnen kijken. Lijkt mij opzich best mogelijk. Ik weet alleen niet hoe.

Kijk of je iets hebt aan dit bericht. Lees vanaf "If you want to go one step further (...)".

Groetjes,
Bennie

dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Wat me nog niet helemaal duidelijk is hoe ik n udaadwerkelijk die sleutel moet veranderen in register-editor.

Typ in start\uitvoeren regedit en geef OK.

Navigeer naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{19030FCD-28CD-4306-80A6-D76F6DAE3A12}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

In het rechter scherm zie je de waarde: "store Root". Selecteer die sleutel met de muis. Klik in het menu "Bestand" op "exporteren". Let erop dat bij "exportbereik" staat "geselecteerde sleutel". Geef het een naam en sla de sleutel op. Een backup kan nooit kwaad! Dubbelklik daarna op "Store Root". Bij waardegegevens plak je de volgende regel:
"c:\Documents and Settings\All Users\Local Settings\Application
Data\Identities\{F5DCDD3F-86CF-4588-AAB0-ED67D4B180D6}\Microsoft\Outlook
Express\"

Oppassen nu!!!! de cijferbrij tussen { en } moeten exact overeenkomen met de oorspronkelijke cijferbrij. Wat dus hierboven staat, komt dus NIET overeen met wat jij hebt staan op je PC!!!! Aanpassen dus!!!! Zie verder plaatje.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• outlook express shared.jpg
    outlook express shared.jpg
    61 KB · Weergaven: 123
Ter verduidelijking. Elke gebruiker zal deze handeling moeten herhalen.

Groetjes,
Bennie

Archiefmap op één plaats voor ale gebruikers

Zleek,

Ik weet niet of je het register al bent ingedoken, maar deze wijziging is ook gewoon mogelijk via het menu. Ga naar "Extra/Opties", tab 'Onderhoud'. Klik op de buttom 'Archiefmap'. Hier kun je de lokatie van de bestanden veranderen zonder ingreep in het register! Bij elke gebruiker deze actie uitvoeren.
Oh, en vergeet de bestaande e-mail niet te verplaatsen m.b.v. de Verkenner van de oude naar de nieuwe lokatie. Blijft je bestaande mail nl. gewoon toegankelijk.

Itnewbee

Ik was nog niet het register ingegaan. Jou manier lijkt me iets veiliger. Dankje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan