• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

delen van excel in cloud/ sharepoint/ of andere optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waterbaan

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Beste mensen,

ik heb kort geleden een database in Excel geprogrammeerd met jullie hulp. Het idee kwam voort uit het online versturen van een link met google docs (link opende een form waarin mensen gegevens konden invullen die automatisch werden opgeslagen op een cloud server in een spreadsheet. Na het invullen kwam een bericht, dank u voor het invullen. Als ik de spreadsheet opende stonden daar de gegevens al in.

Nu zou ik in excel ook zoiets willen maken. Zie onder het topic van de gemaakte database.

Zie topic, voor bestand database.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/751950-Loop-maken-voor-volgende-rij-weergeven

Optie 1
Nu wil ik eigenlijk dit bestand (excel werkmap) delen met een link. De gebruiker opent de link (vanuit e-mail) komt in het excel bestand (Ms Sharepoint??), vult de gegevens in en slaat dit automatisch online op. Meerdere gebruikers kunnen dan bij dit bestand om gegevens in te vullen die van belang zijn voor mij. (ons bedrijf heeft een licentie voor MS SharePoint).

Optie 2
Userform mailen en importeren. Het userform waarmee ik de gegevens invoer zou ik willen versturen. Het geretourneerde bestand willen importeren onder de volgende lege rij in excel. (dit gaat meer de acces kant op volgens mij). Opslaan als tekst heeft niet de voorkeur.

Optie 3
?? Misschien heeft iemand anders een idee om dit op te lossen/ makkelijker te maken. Alle tips zijn welkom.

Bedankt voor het meedenken!

Gr Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan