delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hoe kan ik de map program files delen in mijn netwerk ik kan wel de C schijf maar program files niet. Gr harry

Als je op de map gaat staan en met je rechtermuistoets aanklikt en vervolgens delen ? Computers opnieuw opstarten,werkt het dan wel of heb je een beveiliging aanstaan ?

Als ik het goed begrepen heb is je C-schijf al gedeeld.
Volgens mij kun je de map "program files" niet delen.
Tenminste, het gaat bij mij ook niet.
Als iemand weet hoe het wel kan houd ik me van harte aanbevolen.
Vast bedankt !

Harry.

Ja klopt bij mij lukt het ook niet. Als ik op program files ga staan dan blijft dat grijs dus ik kan er niks mee doen. gr Harry

Mappen zoals Program files en Documents and Settings sharen (delen)

Open Control Panel - Folder Options en ga dan naar het tabblad View. Scroll dan helemaal naar beneden en vink Use simple file sharing (Recommended) uit.

Nu gaat u naar Windows Verkenner naar de map die u wilt delen. Klik met de rechter muisknop op de map en klik op Sharing and Security. Klik op de tab Beveiliging en wijs machtigingen, zoals Volledig beheer, Wijzigen, Lezen en/of Schrijven, aan specifieke gebruikers toe. Klik dan op Apply - Oke en herstart dan de pc.

suc6

Ik zie dat bij mij niet staan en heb xp pro nederlands.
bij mij staat onderaan vorige mapvensters bij aanmelding herstellen en daarboven verborgen bestanden en mappen weergeven. Of doe ik het niet goed. bvd Gr Harry

beheerders rechten

maybe,toch dan beheerders rechten
heb je een vooraf geinstalleerde versie van windows?
(door de winkel gedaan)
want op die pc lukt het mij ook niet
wel op mijn andere pc's

Hartelijk dank voor de tip, Doe-dit-Dan !

Heb alles opnieuw ingesteld zoals je aangaf en het werkt prima.
Weer wat geleerd.
Greetz Harry Snor

Bij mij zegt hij dat de map wordt gebruikt door windows daarom kan ik hem niet delen. Moet het dan op een andere manier.Gr harry

Hoi Harry 1947 !

Ik heb de XP Pro versie.
Zoals Doe-dit-dan al beschreef moet je eerst in mapoptie's - weergave- het vinkje weghalen voor "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" .
Dan rechts klikken op de map die je wilt delen, en klikken op:
"Delen en beveiligen"
Tabblad "Delen" en dan "Machtigingen"
Dan op "toevoegen" en daar intypen wie de machtiging krijgt.
Meerdere mogelijk. Dan "toepassen" en opnieuw opstarten.
Bij mij is het perfect gelukt zo en ook bij een gabber die hetzelfde probleem had. Trouwens ook XP Pro !
Ik hoop dat je eruit komt.
Groet, Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan