delete in subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik heb op een subformulier een deleteknop met de wizard aangemaakt en indien er geen records bevinden in het subformulier wordt het record uit het hoofdformulier gewist. Hoe kan ik dit oplossen? :confused:

Op zich knap, want ik zou daar toch even over moeten nadenken voordat ik dat zo werkend heb :). Zonder db kan ik ook niet zien waar het fout gaat, maar je zou een controle kunnen inbouwen op het aantal records in de recordset. Bij >0 is de knop actief, anders niet.

Ik heb de macro eruit gehaald en heb volgende code aan de deleteknop gekoppeld. Werkt perfect. :)
Code:
Private Sub cmbWissen_Click()
    On Error GoTo foutafhandeling

If DCount("*", "tblProducten", "WerkgroepCGSID = " & TempVars.Item("LWerkgroepSGSID")) <> 0 Then
        info (25)
        If Antwoord = 6 Then
            Me.RecordsetClone.Bookmark = Me.Bookmark
            Me.RecordsetClone.Delete
        End If
    Else
        GoTo Exit_Sub
    End If

Exit_Sub:
    Exit Sub

foutafhandeling:
    If Err.Number = 3200 Then
        info (24)
        Resume Exit_Sub
End Sub
    End If

Ik dacht eerst: jammer dat je het RecordsetClone object niet kent, maar je gebruikt dat wél, dus waarom gebruik je DLookup?
Code:
Dim rs As Recordset
    rs = Me.RecordsetClone
    If rs.RecordCount > 0 Then
        If Antwoord = 6 Then
            rs.Bookmark = Me.Bookmark
            etc.

Eerst testen zou ik zeggen :). Overigens gooi je een complete recordset weg, niet één record. Ik hoop dat dat je bedoeling is!

Misschien toch nog een domme vraag: maar Recordsets werken enkel met DAO

Neen, ik wil slechts één record deleten. Als ik dit doe met mijn code werkt dit perfect voor één record.

Als er één record in je recordset zit wel. Je vraag
Ik heb op een subformulier een deleteknop met de wizard aangemaakt en indien er geen records bevinden in het subformulier wordt het record uit het hoofdformulier gewist.
wekt de indruk dat het allemaal toch niet zo perfect werkt :)

Naar aanleiding van je opmerking heb ik de toets nogmaals getest en er wordt slechts één record gewist. Met Bookmark wordt de pointer toch op het record gezet dat gewist moet worden? Of heb ik het verkeerd?

Een Bookmark is niet hetzelfde als een Recordset(clone). Ik zou het zelf dus anders hebben gedaan, maar als het werkt, dan werkt het :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan