Onderstaande code is onderdeel van een grotere code waarin ik delen van excel bestanden automatisch mail naar een lijst van ontvangers. Ik heb in mijn totaalbestand een kolom (K) toegevoegd met een waarde die Ja en Nee kan zijn. Het is alleen maar nodig om de mensen te mailen die in kolom K een Nee hebben staan. Het lukt me echter niet om deze filtering werkend in mijn vba te krijgen. Mijn VBA-code kennis is niet toereikend genoeg helaas.
Op dit moment sorteer ik kolom k handmatig op alfabetische volgorde, selecteer en verwijder ik de rijen die 'Ja' in kolom K hebben en vervolgens run ik mijn macro die alles automatisch gaat mailen. Het zou mooi zijn als het filteren, selecteren en verwijderen van de rijen automatisch zou gaan.
Iemand enig idee hoe de code er dan uit zou moeten zien?
Bekijk bijlage Controle standaard Test V1.0.xlsm
Op dit moment sorteer ik kolom k handmatig op alfabetische volgorde, selecteer en verwijder ik de rijen die 'Ja' in kolom K hebben en vervolgens run ik mijn macro die alles automatisch gaat mailen. Het zou mooi zijn als het filteren, selecteren en verwijderen van de rijen automatisch zou gaan.
Iemand enig idee hoe de code er dan uit zou moeten zien?
Code:
Sub Bepaal_Unieke_selectie()
Sheets("Hulpsheet").Range("A:C").ClearContents
ENDLIST = Sheets("Handtekening").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
Sheets("Handtekening").Range("A1:C" & ENDLIST).Copy Destination:=Sheets("Hulpsheet").Range("B1")
Sheets("Hulpsheet").Range("A1").Formula = "=B1 & C1"
Sheets("Hulpsheet").Range("A1").Copy Destination:=Sheets("Hulpsheet").Range("A2:A" & ENDLIST)
Sheets("Hulpsheet").Range("A1:C" & ENDLIST).RemoveDuplicates Columns:=1, Header:=xlYes
End Sub
Bekijk bijlage Controle standaard Test V1.0.xlsm